- fre 29 aug 2014, 15:50
Det är nyare och modernare modeller som alla ligger närmare sin resp. konkurrent.
Moderator: Moderatorer
Amli skrev: I mina ögon finns det inte en enda sak som Volvo gör på dessa modeller som inte någon av de tyska konkurrenterna gör långt bättre.Rostskydd.
VolvoB20 skrev:upps, en uppercut rakt i nyllet på de förnäma tyskarna. Det skulle inte förvåna mig om t.o.m. italienarna har bättre plåt än tyskarna.Amli skrev: I mina ögon finns det inte en enda sak som Volvo gör på dessa modeller som inte någon av de tyska konkurrenterna gör långt bättre.Rostskydd.
Amli skrev:I mina ögon finns det inte en enda sak som Volvo gör på dessa modeller som inte någon av de tyska konkurrenterna gör långt bättre.Ljudnivå i kupén
VolvoB20 skrev:Haha, sant. Märkligt att detta inte togs upp när det pratades premium vid lanseringen ;-//Amli skrev: I mina ögon finns det inte en enda sak som Volvo gör på dessa modeller som inte någon av de tyska konkurrenterna gör långt bättre.Rostskydd.
Sharkbait skrev:Jag hoppas inte Volvo går samma öde som tex BMW eller Audi. Att folk vill köpa märket och sedan har man inte råd med utrustning till bilen men man har iallafall en BMW eller Audi.Jag skulle säga precis tvärtom. Då har man lyckats bygga ett stark varumärke.
GustavE skrev: Ljudnivå i kupénDär har du en sak som jag håller med om att Volvo gör bra i fallet V70! Ljudnivå.
Det är väl en premiumegenskap om något. V70 har i ett flertal tidningar vunnit över Passat, A6, 5-serien och E-klass. Både i mätningar med instrument och upplevd ljudnivå. Man kan fråga sig vilka premiumegenskaper som är viktigast.
1 ljudnivå och fjädringskomfort
eller
2 känslan i knappar, reglage och handtag.
Vilka egenskaper berörs man av längst tid under bilturen? Den ena kategorien i ett fåtal sekunder och den andra precis hela tiden bilen är i rörelse.
Amli skrev:Rostskydd är inte premium. En Premium kund är en kapitalatark kund som kör något år med bilen innan han dumpar den och köper nytt. Då är rostskydd ointressant.VolvoB20 skrev:Haha, sant. Märkligt att detta inte togs upp när det pratades premium vid lanseringen ;-//Amli skrev: I mina ögon finns det inte en enda sak som Volvo gör på dessa modeller som inte någon av de tyska konkurrenterna gör långt bättre.Rostskydd.
Amli skrev:Exakt B20. En premiumbil är inte nödvändigtvis den bästa bilen kvalitetsmässigt. Förra Range Rover är ett lysande exempel på detta.Sitter just och läser i vibilägare där Mercedes själva verkar tycka att det är helt naturligt att kundens Mercedsbil har rostat upp så den är värd 0 kr efter 8 år och 14.000 mil.
Spärr är inget nytt på Volvo, de h[…]