Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Droopy skrev:
VolvoB20 skrev:0.58 i blandat med denna +2 tons mega 4wd SUV.

Hur många kommer klara att köra på den specen :shock:
Ingen såklart, och jag tror inte man bryr sig om förbrukningen om man hostar upp 6-800k för en bil, då är förbrukningen nog det minsta bekymret.
Det är klart köparna gör det, det ser man ju bara på detta forum för "bilentusiaster", förbrukningen är tydligen A och O. Oavsett om man betalat 50 eller 500 papp för bilen. Det finns väl folk även på detta forum som gnäller om de extra decilitrarna som kostar 10kr om dagen samtidigt som bilen tappar 200kronor i värde för varje dag som går.

Ja, jag är SKITTRÖTT på alla "vad drar din bil" diskussioner...
Användarvisningsbild
av EjS
Dom första 1927 styck kan beställas i DK.

Pris: 1,8 M DKK. Samma som X5M. Mao. långt över min (och alla andras) förmåga.
Användarvisningsbild
av GustavE
Såg i specifikationen på Volvos hemsida nu att tanken i D5 AWD tyvärr bara var på 71 liter. Tycker det är lite klent. 90 liter kunde dom väl ha åtminstone. Det är jobbigt att tanka! Speciellt diesel: diesel på marken, diesel på pumphandtaget, regnar eller snöar ofta, nästan alltid kallt och ofta någon jobbig person framför när man ska betala i kassan.
Användarvisningsbild
av joel80
Äh.. Den drar ju ändå så pass lite att det ändå bör gå att köra 90 mil mellan tankningarna utan problem.
Användarvisningsbild
av Allinug
Tråkigt att Volvo bara verkar satsa på hybriddrivlinor och inte kommer att göra någon ren elbil.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
GustavE skrev:Såg i specifikationen på Volvos hemsida nu att tanken i D5 AWD tyvärr bara var på 71 liter. Tycker det är lite klent. 90 liter kunde dom väl ha åtminstone. Det är jobbigt att tanka! Speciellt diesel: diesel på marken, diesel på pumphandtaget, regnar eller snöar ofta, nästan alltid kallt och ofta någon jobbig person framför när man ska betala i kassan.
Den ska ju gå på under halvlitern på landsväg så du kommer ju 140 mil på en tank :D :D :D
Användarvisningsbild
av bem
joel80 skrev:Jag håller fortfarande på vad jag hört att en V90 kommer att hamna på 560k i basutbudet... Vi får såklart se hur sant det är. :)
Låter ju inte helt galet med tanke på vad XC90 ska kosta enligt ovan..
560 tusen kr för den nya V90("V70") när den kommer? Låter lite dyrt men vem vet. Om så skulle bli fallet då är det slut med Volvo för min del - min nuvarande V70 MY14 kommer i så fall att bli den sista Volvon. Har kört V70 sen 1997 och gillar den skarpt men då jag ej är miljonär och ej tar lån till bilköp så skulle jag aldrig drömma om att lägga ut så pass mycket pengar på en ny bil hur bra den än är vid en nybilsköp. Men det blir kul när den nu kommer att se hur bra de kan få till den. Ögonshoppa är ju gratis så det får jag väl ägna mig åt den dagen den kommer.

/Bo
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19