NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V50 2.0d Tänkte byta olja och filter , men jag får inte lös oljepluggen. :evil:
Den verkar vara flitigt använd, och jag hittar inget verktyg som passar - kollat med sexkant 8 , torx45 och några till.

Snart ger jag upp och köper en el-pump , struntar i pluggen ,Nej det är mot mina principer !
Har någon några goda-råd ?
Senast redigerad av 2 hockeytok, redigerad totalt 0 gång.
av hockeytok
Vojje skrev:tänk på att det är högergänga
Jooo, jag har skaffat en ny som ska dit bara jag får lös den :-(O) gamla. Får jämföra med den
Har även provat med grepp-pasta utan att lyckas.
Användarvisningsbild
av Sierra94
Kommer du åt med en liten rörtång kanske? Är ju en kant på ett par, tre millimeter. Har du ändå en ny som ska dit så spelar det ju ingen roll om den gamla blir att se ut som f-n =)
av hockeytok
Tack för tipset sierra94 med rörtången , har tyvärr ingen lämplig sådan.
Har även funderat på att svetsa fast en mutter,men vågar inte med all elektronik ombord.

Skulle kanske slipa-till en bult så att den passar i hålet, å sen prova med något lim eller kem-metall ?
Tror ni d skulle funka ?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jorda när och bra så är eet inte några problem att svetsa. Fick samma problem igår, nån ur begåvningsreserven som kört runt allt som är (var). Kommer ta en svetstång, men måste ha en ny plugg först. Högergänga? Det har jag aldrig sett nån 2,0d som har?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vet inte om Vojje medvetet försöker skapa förvirring, men högergänga är ju det absolut vanligaste förekommande.
Alltså vrid medurs för att dra åt.
Användarvisningsbild
av Sierra94
Han är bra på det....
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]