Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 5cylindrar
XC70 D4 AWD Sport Edition BE PRO, Automat, 5-cyl, Crystal white, VOC, EJ lastpaket men automatisk baklucka, Eluppvärmda spolarmunstycken, Aut avbländbar backspegel, serviceavtal och det viktigaste: hastighetsberoende servo !
Användarvisningsbild
av Robbi
Min är: Business Edition Pro, Klimatpaket med VOC, Lastpaket
Färg: Caspian blå 498
Klädsel: Mörkgrå FL0Z
Modell: XC70
Modellår: 2015
Motor: D4 181HK
Automat 8steg
(UTGÅR VID VAL B-KUDDE)
ELMAN FÖRARSTOL M MINNE
ELMANÖVRERAD BAKLUCKA
ELUPPVÄRMDA SPOLARMUNST.
ELUPPVÄRMT BAKSÄTE
ELVÄRME I RATT
GLASÖGONHÅLLARE
INBACKSP AUTAVBL. KOMPASS
KEYLESS DRIVE-START/LÅS
LAMINERAT GLAS RUNT OM
MATTSATS SKÅLADE GUMMIMATTOR
MÖRKT TONADE RUTOR 5 ST
PRIVATLÅSNING LASTUTRYMME
VINTERHJUL NOKIAN FRIKTION ALUMINIUMFÄLG
VOC M FJÄRRSTART PARKVÄRM

Leverans v.45....suck
Användarvisningsbild
av Robbi
Bara en undran, med D4 och 8 stegs blir det väl inte XC70 miljöbil utan det går precis över? Är det någon som vet vad skatten blir?
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Kommer bli fina bilar för er! Jag var väldigt mycket i valet och kvalet mellan V70 se och xc70 se det föll på att V70 var billigare, min är Ice white i färgval glömde jag skriva. Troligtvis runt en tusenlapp i skatt per år skulle jag tro, det är vad V70 skulle hamna på med 18 tums fälgar.
av Johanu71
Väntar på en:

XC70 D4 AWD Sport Edition, BE Pro.
Automat
Lastpaket
Driver Support Paket
Klimatpaket m. VOC
Takspoiler
Delbart drag
Elman. förarstol
Premium Sound
Subwoofer
Bright Silver metallic

Order lagd v.35
Prel. lev. v.41

Väntar spänt på om utlovat lev.datum kommer att hålla.
//Uffe
Senast redigerad av 1 Johanu71, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Nice! Själv har jag väntat 11 veckor nu, inget som är så jobbigt som att vänta när man är lite dampig! ;)
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Giggs skrev:Ska bli kul o se lite XC/V70 SE ute på vägarna snart då! :)
Kan bara hålla med! Riktigt snygg R-design du har btw! Jag hoppas att polestar verkligen kommer
Ut med en optimering till d4 e!
av Johanu71
bibbedlizard skrev:Nice! Själv har jag väntat 11 veckor nu, inget som är så jobbigt som att vänta när man är lite dampig! ;)
Verkar som de har bra snurr på Torslanda nu. Min hoppade fram till lev. vecka 40 enligt "Min Volvo"
Enl. ÅF så kommer den till S-holm v.38 och till mig i v.39
Om det håller betyder det 4 veckor från order till att bilen är klar hos ÅF. Inte alls så tokigt då jag har en kompis som fick beskedet 12-14 veckor hos VW.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Johanu71 skrev:
bibbedlizard skrev:Nice! Själv har jag väntat 11 veckor nu, inget som är så jobbigt som att vänta när man är lite dampig! ;)
Verkar som de har bra snurr på Torslanda nu. Min hoppade fram till lev. vecka 40 enligt "Min Volvo"
Enl. ÅF så kommer den till S-holm v.38 och till mig i v.39
Om det håller betyder det 4 veckor från order till att bilen är klar hos ÅF. Inte alls så tokigt då jag har en kompis som fick beskedet 12-14 veckor hos VW.
Det låter bra att det är bättre leverans tid nu. D4 awd är det iofs kortare leverans tid än d4 vea, jag beställde i juni och då får man + 3-4 veckor när fabriken har semester stängt. Min borde komma denna vecka enligt min Volvo men har ej hört något från säljaren ännu.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]