Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
simonhalmstad skrev:Sen troligtvis kommer det komma en till facelift på 60-serien där man bara byter ut grillen på dom så dom får en sådan grill med den nya Volvo-logotypen som nya XC90 har. :mrgreen:
Tveksamt, det är väldigt sällsynt samma modell får två facelifts hos Volvo. S80 fick ju både 2010 och 2014, och XC90 har ju fått några stycken, men annars är det oftast bara en facelift och sedan ny modell.
av chaffis75
MartinS skrev:
simonhalmstad skrev:Sen troligtvis kommer det komma en till facelift på 60-serien där man bara byter ut grillen på dom så dom får en sådan grill med den nya Volvo-logotypen som nya XC90 har. :mrgreen:
Tveksamt, det är väldigt sällsynt samma modell får två facelifts hos Volvo. S80 fick ju både 2010 och 2014, och XC90 har ju fått några stycken, men annars är det oftast bara en facelift och sedan ny modell.
Då man inte har råd med en xc 90 så hoppas jag ett en ny v60 på spa plattformen dyker upp så snart som möjligt, med tanke på att xc90 lär visa vägen för kommande v60 så kommer jag nog vilja ha den, bara att hoppas en ny v60 hamnar i en prisklass som man klar av.

Fredrik
av least
chaffis75 skrev: Då man inte har råd med en xc 90 så hoppas jag ett en ny v60 på spa plattformen dyker upp så snart som möjligt, med tanke på att xc90 lär visa vägen för kommande v60 så kommer jag nog vilja ha den, bara att hoppas en ny v60 hamnar i en prisklass som man klar av.

Fredrik
Innan dess så har Volvo bytt designchef minst tre gånger och kommande v/s/xc 60-familjen kommer att se helt annorlunda ut jmft. med nya XC90... :D
Användarvisningsbild
av Gurra82
Är det bara jag som inte tycker att bilen ser färdig utan plastkjolarna? Konstig runt hjulhusen, känns inte premium! Dieselmotorerna är tyvärr ett skämt? 225hk? 325hk hade varit något, bmw x5 finns ju med 381hk diesel, i övrigt är den snygg.
Användarvisningsbild
av crumpets
Fast Volvos kärnvärden är ju inte samma som BMW:s. En 300+ hk diesel MÅSTE upp på 3 liter eller mer, kommer ju aldrig funka att plocka det ur en 2-litersfyra med dagens teknik i alla fall. Då går man helt miste om de låga emissioner som är en del av Volvos varumärke. Men säkerligen kommer man upp i 300 med en hybridutrustad diesel, skyll på kineser jänkare och ryssar att man ej prioriterat fram detta :(
Användarvisningsbild
av VolvoB20
0.58 i blandat med denna +2 tons mega 4wd SUV.

Hur många kommer klara att köra på den specen :shock:
Användarvisningsbild
av Gurra82
crumpets skrev:Fast Volvos kärnvärden är ju inte samma som BMW:s. En 300+ hk diesel MÅSTE upp på 3 liter eller mer, kommer ju aldrig funka att plocka det ur en 2-litersfyra med dagens teknik i alla fall. Då går man helt miste om de låga emissioner som är en del av Volvos varumärke. Men säkerligen kommer man upp i 300 med en hybridutrustad diesel, skyll på kineser jänkare och ryssar att man ej prioriterat fram detta :(
Fast jag påstod ju inte heller de skall plocka ut det ur en 2-liters fyra, bara att man borde ha mer hk
av Droopy
VolvoB20 skrev:0.58 i blandat med denna +2 tons mega 4wd SUV.

Hur många kommer klara att köra på den specen :shock:
Ingen såklart, och jag tror inte man bryr sig om förbrukningen om man hostar upp 6-800k för en bil, då är förbrukningen nog det minsta bekymret.
av Sharkbait
XC90_Executive skrev:
AnteF skrev:Det stämmer, men jag saknar en laddhybridversion under med utsläpp under 50g co2 så den klarar supermiljöbilspremien. För tillfället är förmånsvärdet väl högt för min del. D5 + elmotor och max 550000SEK vore finfint.
Eller om dom hade givit bort en gratis :wink:

Skämt o sido, en XC90 hybrid kommer aldrig kosta 550000. Det hade blivit en stor förlust per såld bil. En Touareg Hybrid börjar t.ex på 822 500kr.
Amli skrev:822k för en Touareg... Plötsligt kändes XC90 ganska prisvärd :)

Det som erbjuds för tillfället i hybridväg av Volvo i nya XC90.

"Räkna med miljonen för laddhybriden T8 Twin Engine och mer än så om exemplaret är fullutrustat."

http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc90 ... lm-157470/
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Hejsan! Är inte så uppdaterad på […]

Byta front, huv o skärmar

Hej! Håller på o renoverar en Amazon -[…]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]