Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av discokjell
Hej!
Skulle vilja höra lite av era tankar ang mina! (blir tokig)
Jag står i valet mellan att antingen köpa en ny Volvo V60 med lite extra utr för ca 330 000 då jag kan tänka mig ge extra för en NY bil.
Spec på V60:
Ocean race D4 AWD Businnes E.
VoC.
Lastpaket tonade rutor 5.
Lågt sportchassi.
Delbart drag.
Automatisk avbländning innerbackspegel.

Eller en beg BMW 5serie -12

Mina krav är: Helskinn, Aut, Drag.

Måste bestämma mig så fort som möjligt pga volvos kampanjer!

tacksam för all hjälp!!
av Malmstroem
Ett förslag är att du tittar på totala ägandekostnaden.

En -12 BMW har ingen vagnskadegaranti eller fri service kvar. Det gör att försäkringskostnaden och servicekostnaden kan göra bilen rätt dyr att äga.

Jag tittade en gång i tiden på en X5 -- men drygt 20.000 om året i försäkring gjorde det hela rätt ointressant.

(Räcker utrymmet i V60n hade jag nog valt den.)
av discokjell
Det lutar åt en ny v60..
Vad tycker ni om priset, går det att pruta mer? 330.000 på liljas i Växjö. Säljaren verkar inte vilja gå ner mer :/
av JST
discokjell skrev:Det lutar åt en ny v60..
Vad tycker ni om priset, går det att pruta mer? 330.000 på liljas i Växjö. Säljaren verkar inte vilja gå ner mer :/
Ta in ett par offerter till på samma spec så får du se om du kommer nån vart!
Jag tycker det låter som ett helt ok pris. Jag fick ner en T5 MY15 med ungefär samma spec (VOC, delbart drag, Driver Alert, mm) till 340' och sen var det stopp. I och med att awd:n har den äldre lådan och motorn så är de ju redan reducerade i pris så det är nog svårt att komma mycket lägre än så.
Användarvisningsbild
av Perra83
Det där är väldigt surt när man kollar på bilar. Många som kan vara intressanta blir rätt iskalla när man just börjar kolla upp försäkringskostnader, skatt och service mm.
av discokjell
Ja Volvo lockar väldigt mycket med deras finans och utrustningskampanjer.
Nu till en annan fråga.
Gamla motorn D4 med AWD eller nya D4 utan awd?
Dvs 6stegad automat vs 8 stegad.
Någon som har erfarenhet och kört båda motorerna? hur stor skillnad är det på växellådan?
Bränsleförbrukningen vet jag om! Och det spelar ingen större roll eftersom vi kör så pass lite.
Dock lockar det med AWD :)
Hade en FWD en gång i tiden och va INTE nöjd med hur det slirade och ryckte i ratten..
av calle2
Vad är lägsta lånebelopp för att få fri service i 3 år.
Kan man förskottsbetala på lånebeloppet så att lånebeloppet bara
blir några tusenlappar för att komma åt det fria serviceavtalet
Är serviceavtalet värt ca. 8-9 tusen ?
av Arese
Hej
Har haft både F11 5:an (535, 520) samt V60 D4AWD och kan väl säga som så att det är lite att jämföra äpple med hallontårta (eller nåt...:-)).

Femman är ju en mycket mera påkostad bil och det märks också väldigt tydligt. Mer bil och avsevärt mer komfort och utrymme för pengarna. Dessutom jämförelsevis mycket snålare (om du tittar på 520d). Enda egentliga fördelen med V60 i detta fall är ju att det är en ny bil med fulla garantier samt att den har awd om man nu behöver det.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]