Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På väg hem från service nr 2 på min V70 T4 -12 idag märkte jag att fönsterhissarnas automatik hade slutat fungera.
Jag kan trycka ned fönstrens genom att hålla inne knapparna men det funkar inte längre automatiskt med ett kortare tryck på knappen. Det funkar inte heller att öppna alla bilens fönster genom att hålla inne lås upp-knappen på fjärrnyckeln. Vad kan ha hänt?

Mjukvarurelaterat? Förutom vanliga serviceåtgärder uppdaterades PSM, PAM, CEM och CCM.
Eller är man inne och härjar bland kablar och kontakter under en normal underhållsservice tro? Tacksam för gissningar!
Sleeper skrev:TACK!
Funkade perfekt!
Har aldrig varit med om detta förut. Vad var det som gjorde att funktionen försvann? Borde jag verkligen ha känt till den här kalibreringsmetoden?
Kan hända efter en mjukvaruuppgradering.
Sleeper skrev:TACK!
Borde jag verkligen ha känt till den här kalibreringsmetoden?

JA! ;-//

Nej, det borde du inte göra.. Jag har läst det här och testat. Jag har för mig att autoupp slutar fungera om man klämmer något i rutan eller nåt. Kommer inte ihåg exakt ;)
Om nollställning sker av vissa värden i bilens inställningar nollställs fönsterkalibreringen också, har jag märkt. Slutar fönstren att fungera är ofta exempelvis klimatinställningarna (som jag gör i Sensus, alltså fläkthastighet, recirkulatonstimer och sånt) också återställda.
apersson850 skrev:Om nollställning sker av vissa värden i bilens inställningar nollställs fönsterkalibreringen också, har jag märkt. Slutar fönstren att fungera är ofta exempelvis klimatinställningarna (som jag gör i Sensus, alltså fläkthastighet, recirkulatonstimer och sånt) också återställda.
Ja så var det för mig också. Jag gjorde den upptäckten när jag letade efter orsaken i menyerna,

Lyfter en gammal tråd då det nu eventu[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]