Moderator: Moderatorer
Sparkz skrev:Jo just det...
Måla på ett par viperränder med, det gör 10-15 hästar minst.
åbbe skrev:hejFram till 88 kan du rensa katten. Från 89 gäller andra miljökrav, och då måste katten fungera. När man mäter CO före kat ska det ligga runt 0,6 % på tomgång. Bilprovningens krav är max 0,3 %.
Jag har tagit bort "katten" på de flesta bilar jag ägt och så länge motorn inte har något onormalt mycket förslitningar invändigt går bilen igenom SBP men burken måste sitta kvar på bilen.
Har dock bara ägt bensinare och jag tycker att mina bilar har blivit lite piggare...
Sparkz skrev:Ok... [Sarkasm mode off]nej lamdavärdet lär inte ändras om inte inbördes gasordning ändras, risken är dock att den gör detta då motståndet motorn är byggd för försvinner (gäller nyare bilar). Men om man har dubbla lamdor som en del har så lär lamda 2 skrika och lamda 1 får inte styra längre.. så var det roliga över. :roll:åbbe skrev:hejFram till 88 kan du rensa katten. Från 89 gäller andra miljökrav, och då måste katten fungera. När man mäter CO före kat ska det ligga runt 0,6 % på tomgång. Bilprovningens krav är max 0,3 %.
Jag har tagit bort "katten" på de flesta bilar jag ägt och så länge motorn inte har något onormalt mycket förslitningar invändigt går bilen igenom SBP men burken måste sitta kvar på bilen.
Har dock bara ägt bensinare och jag tycker att mina bilar har blivit lite piggare...
Lambdavärdet påverkas INTE av katten. Jag hade en utläggning om det i en annan tråd en gång.
Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]