Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Se nedan för att förstå vad jag menar; rent utav grym i vitt eller svart med rätt spec. Rätt mesig i den Seashell-liknande bilden som dominerar nyhetsartiklar världen över (typ; visningsbild till artiklar m.m; dvs mångas första intryck).

Bilderna går att högerklicka på och få större.

Bild
Bild
Bild

Interiören i nedan utförande är något av det bästa jag sett!

Bild
av Amli
Jag håller denna som den snyggaste SUVen på marknaden nu. Just den andra bilden ovan i vitt och hellackad. Vansinnigt snygg :-)-) Slätstruken säger vissa. Håller i längden säger jag.

Jag verkligen håller tummarna för att den känns lika bra som den ser ut!!

Nu vill jag bara se vad som ingår i grundutförande, paketen samt de olika tillbehören med pris.

Och så var man sugen på en ny bil igen.... :P
Användarvisningsbild
av MartinS
Fullträff tycker jag, riktigt schysst. Grillen är väl kanske sådär, men det verkar ju ligga i tiden...

Ooooootroligt nyfiken på chassiet och väghållningen. Den gamla XC90 och XC70 är ju bra svampiga medans XC60 är med när det svänger. Var har man valt att lägga nya XC90 tror ni?
Användarvisningsbild
av EjS
MartinS skrev:Fullträff tycker jag, riktigt schysst. Grillen är väl kanske sådär, men det verkar ju ligga i tiden...

Ooooootroligt nyfiken på chassiet och väghållningen. Den gamla XC90 och XC70 är ju bra svampiga medans XC60 är med när det svänger. Var har man valt att lägga nya XC90 tror ni?
Bmw x5! Dvs. xc60 men lite bättre komfort.

Eftersom det dröjer ett tag innan jag får köra den i dk återkom gärna med recension.
Användarvisningsbild
av P210
Dessutom avskyr jag inredningen. Den är hemsk, ser ut som Picasso själv har ritat linjerna.
:-)-)
Säga vad man vill om "vattenfallskonsolen" men stilren är den åtminstone.. nya XC90 ser inte "volvoish" ut i mitt tycke, och när alla andra märken stoppar in en widescreen så inte väljer de porträttläge ??:-/
Bild
av para
Dragvikt 2700
Bättre markfrigång än förra modellen. Offroadläge också?
Bilagor
xc90.jpg
xc90.jpg (138.41 KiB) Visad 750 gånger
av Petzzon
para skrev:Dragvikt 2700
Bättre markfrigång än förra modellen. Offroadläge också?
Betydligt sämre dragvikt än X5 och Touareg men tillräckligt för att jag skall vara nöjd.

Blir till att begära en offert så snart det går att få.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Spoiler »
Arghhhh.... mer olackerad skrovlig ABS plast. Det är det som jag verkligen hatar på min XC70 och gillar skarp med XC60 att man slipper all olackerad skrovlig ABS och får hela bilen lackerad. Hade hoppast XC90 skulle följt i XC60 spåret.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: bild dold i citat
av Petzzon
VolvoB20 skrev:Arghhhh.... mer olackerad skrovlig ABS plast. Det är det som jag verkligen hatar på min XC70 och gillar skarp med XC60 att man slipper all olackerad skrovlig ABS och får hela bilen lackerad. Hade hoppast XC90 skulle följt i XC60 spåret.
Dom flesta bilderna har ju inte den svarta plasten, kan detta vara någon offroad version/paket.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Bild-citat borttaget
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]