Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Putteb
Jag undrar om någon haft problem att när man lägger i drive så rycker det till i bilen men inte om lägger i backen?
Och finns det automat lådor både med och utan sportläge?
Användarvisningsbild
av Momentum
Det jobbas med nyare programvara till lådan
Detta är många som har problem, även med dåliga nerväxlingar
Jag tycker du ska klaga och kräva åtgärd utan kostnad
Användarvisningsbild
av apersson850
Om det blir några uppdateringar beror dels på om det alls finns några och dels på om de på Volvo tycker att det är viktigt/passar att ladda ner just de uppdateringarna vid just den service du ska göra.

Sportläge finns på vissa modeller. Mig veterligt inte på D3, men på tillräckligt nya D5. Det finns på min D5 2012, exempelvis.
Användarvisningsbild
av Jorglund
Jag hade en sådan och det fanns inget "sportläge" på den utan man hade bara "Manuell" när man för växelväljaren åt vänster och "normal" Automat att välja på.

På min D5 blir det sportläge när man för växelväljaren åt vänster och blir manuell så fort jag försöker att växla själv.

Be dom köra en nollställning av adaptionen på lådan och ev tanka in ny mjukvara. När jag hade denna bil så var det ofta som jag tyckte att lådan växlade skumt och var allmänt bångstyrig :???: Men den blev bättre då jag gjorde service på den förra våren med ny mjukvara och nollställning. Sedan till sommaren fick jag min nya bil och vet inte om det kommit några uppdateringar sedan till D3-11.
..JL
Användarvisningsbild
av Momentum
Mjukvaran till lådan uppdateras inte regelmässigt
Den kräver "inkörning" av lådan, både varm och kall
Dom brukar vilja ha bilen en hel dag
Jag har laddat ny mjukvara ett antal gånger, blir bättre ett tag, men sen kommer det tillbaka
Användarvisningsbild
av Sleeper
mattish skrev:Sportläge finns ju på Powershift 2012 så det borde finnas på D3 också, men det är ju bara som jag funderar... :roll:
Njää jag har inget sportläge på min MY12 PS. Eller är det skillnad på min T4 och D3 i det avseendet?
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann[…]

Motorvärmare

Det brukar gå att ha båda delarna. Doc[…]