Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gotlandsbästa skrev:
VolvoB20 skrev:
Gotlandsbästa skrev:Man får det man betalar för!
Vad innebär det? När volvo reade ut fabriksnya V70 T4 superbilligt för 249.000 kr. Skulle det låga priset innebära att det var en skitbil.

Tycker det ofta är stor skillnad mellan priser och vad man verkligen får.
Det kan betyda att dem tillverkat fler än dem sålde, måste bli av med lagerbilar. Kostar ju att ha dem stående.
Det var ju det jag menade, det är inte alltid "Man får vad man betalar för".

Ibland kampanjar man ut bilar som tex V70 T4 bensin så man får mycket mer än man betalar för. Ibland blir modeller som XC70 med diesel tokpopulära och priserna skjuter i höjden och man får inte alls vad man betalar för.
av norings
Vad ni missar helt här är att passaten rostar, den rostar mycket. När jag sålde min -08 så var nästan hela bilen omlackad och dörrarna utbytta pga rost köpte bilen ny -08 och sålde den -12, sök på rost på vwpc.se så vill ni nog inte ha en passat efter det.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Att den rostar får man hoppas att de löst bättre till den nya generationen

Arese: ang priset, min bror fick några prisförslag på den nya passaten och det var inte några bra rabatterade offerter precis, men den kan ju bero mycket på att i princip redan hade bestämt sig för alltracken då. Accelerationssiffrorna låter ju väldigt trevligt på passaten, synd att det fortfarande är en passat. De är snygga att titta på och så men så fort jag sätter mig i dem så fattas det där lilla extra.
av mattish
norings skrev:Vad ni missar helt här är att passaten rostar, den rostar mycket. När jag sålde min -08 så var nästan hela bilen omlackad och dörrarna utbytta pga rost köpte bilen ny -08 och sålde den -12, sök på rost på vwpc.se så vill ni nog inte ha en passat efter det.
Så är det, men alla som köper nybilar behåller den sällan längre än tre år. Särskilt inte tjänstebilarna.
Som du säkert vet så är jag en drabbad ffd. passat ägare, så det är inget jag försvarar dom med.4 ggr var den inne på omlack!
av Lövet
Ta i trä, Passat verkar ha blivit klart bättre vid faceliften 2011. Hoppas den nya håller ännu högre kvalitet för jag håller men om att Passats rostskydd verklige har varit bedrövligt. Stora galvblåsor på en 3 år gammal bil är verkligen genomuselt. Det är ju ett problem som liksom inte finns på Volvo.
av mattish
Lövet skrev:Ta i trä, Passat verkar ha blivit klart bättre vid faceliften 2011. Hoppas den nya håller ännu högre kvalitet för jag håller men om att Passats rostskydd verklige har varit bedrövligt. Stora galvblåsor på en 3 år gammal bil är verkligen genomuselt. Det är ju ett problem som liksom inte finns på Volvo.
Något bättre kanske, men tyvärr fortfarande många som har problem.
av jpennerb
En arbetskollega har en Passat MY12 och den har redan varit inne för rost på bakluckan. Det är sjukt dåligt! Jag varnade han innan köpet att dom har en del problem med rost men men, svårt att förklara för någon som inte begriper...
av Mwi
jpennerb skrev:En arbetskollega har en Passat MY12 och den har redan varit inne för rost på bakluckan. Det är sjukt dåligt! Jag varnade han innan köpet att dom har en del problem med rost men men, svårt att förklara för någon som inte begriper...
Tja det är väl så enkelt, en bil med mycket utrustning tycker många är jättebra, sportstolar i skinn och 18" fälgar imponerar mer än ett bra rostskydd och krocksäkerhet.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
norings skrev:Vad ni missar helt här är att passaten rostar, den rostar mycket. När jag sålde min -08 så var nästan hela bilen omlackad och dörrarna utbytta pga rost köpte bilen ny -08 och sålde den -12, sök på rost på vwpc.se så vill ni nog inte ha en passat efter det.
Är inte ni på Västkusten mer drabbade? Saltsjön & vägsalt. På Gotland finns inte ens en rostig Opel från 78. :D Inget vägsalt & bräckt vatten runt oss. Men så klart måste dem se till att få bättre bukt på rosten! :-(O)
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
jpennerb skrev:En arbetskollega har en Passat MY12 och den har redan varit inne för rost på bakluckan. Det är sjukt dåligt! Jag varnade han innan köpet att dom har en del problem med rost men men, svårt att förklara för någon som inte begriper...
Säkert en AIKare. :lol:
Då kanske han lyssnar på dig nästa gång :-D
Motorvärmare

Det blev ett litet misstag, detta är extrautr[…]

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Hej, Vi har en Volvo 945 från ca 1997. Vad[…]

Hej söker 4st Volvo Wheel - Achilles 7.5"[…]