Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Körde ner och upp idag och nu fungerar det igen.
Göra rent listen säger ni? Man kan undra om där sitter någon sensor eller nåt som ska
mäta ändläget. Nåväl, nu vet man i alla fall hur man åtgärdar det.

Otroligt jobbet när man står i drive in:en och rullar upp rutan efter man fått maten och
så åker den ner igen och personen i luckan säger "var det något mer?" =)
Användarvisningsbild
av apersson850
I det här fallet vänder den nog för att det går för tungt, vilket ska läsas som att strömmen till motorn överstiger något programmerat värde.
av SupaBeast
Jag tippar på att när den vänder, så tror den att någon/något kommit i kläm. Det är en säkerhetsdetalj för att man inte ska kunna klämma fingrar/händer. Det är därför den fungerar att sedan köra upp manuellt hela vägen, för att när man kör manuellt så räknar man med att kollar att inget är i kläm.
av svedan
Helt rätt, det är "klämskyddet" som reagerar. Händer var 20:e gång jag hissar upp.. Vet inte om det beror på om laminerade rutor är tjockare? Men bara jobbigt när man tjuvröker med 1 cm springa i hällande regn och det öppnar när man vill stänga!! :lol:
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann[…]

Motorvärmare

Det brukar gå att ha båda delarna. Doc[…]