Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Jag tycker den ser riktigt lovande ut! Men priset! 500k för en D4 FWD :-O) D5 AWD känns mest relevant för min del och jag gissar på att den landar på 540-550k i grundutförande?
Användarvisningsbild
av Snowie
Amli skrev:Jag tycker den ser riktigt lovande ut! Men priset! 500k för en D4 FWD :-O) D5 AWD känns mest relevant för min del och jag gissar på att den landar på 540-550k i grundutförande?
Kollar men de engelska tidningarna så verkar det vara något i den stilen ja.
http://www.autoexpress.co.uk/volvo/xc90 ... ll-details
£45,785 for the D5 AWD Momentum model.
av Amli
Då blir det desto mer intressant att se vad som ingår i grundutförandet samt priserna på tillbehör och paket. Just det sistnämnda brukar Volvo vara bra på tycker jag.
Användarvisningsbild
av Perra83
MEN VILKEN SATANS STÖRD SIDA!! Automotorochsport. Mer reklam än bilinfo. Går ju inte att se nya bilen utan man blir fontad en äcklig Nissan :twisted:
Användarvisningsbild
av crumpets
Den svarta grillen var ju ett par resor snyggare än silvergrillen tyckte jag! Förstår INTE varför silvergrillen fått samma design som tidiga V50 och V70N, volvos klart fulaste grillar någonsin. I övrigt ser den ju ut som en helt vanlig jätteSUV fast med coolare lyktor. Hoppas den blir en succe! Vore riktigt bra för svensk export.
Användarvisningsbild
av P210
Blä! efter Concept XC Coupe hade jag väntat mig något kaxigare!
Den är ju lika slätstruken som en Volkswagen Tiguan, vad är tex catwalken/skuldran på karossen?!?

Bild
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Bra Bil la ut ett galleri på XC90 med 90 högupplösta bilder på den på sin facebooksida men efter ca 1 timme tog dom bort alltihopa.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Bilen har ju pondus helt klart! Men som sagt var är Concept Universe's fina PV huv och var fanken tog sidolinjerna vägen, varken skuldra eller coke-bottle. Någon som vet om bakluckan är delbar, eller har man klantat bort detta?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
LED - bländande halvljus

.. det återstår att se om nya regler[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]

Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]