Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Dammskyddet har pajat på mina Biltemaok också. Eftersom jag har tänkt ha kvar bilen länge och problemfritt så betalar jag hellre någon hundring till för kartonger som är märkta med tillverkarens text på.
Användarvisningsbild
av 144
ketto skrev:Vore dom så dåliga skulle dom inte sälja dom!
Det är tack vare såna argument som Biltema fortfarande finns kvar. :)
Kena skrev:Dammskyddet har pajat på mina Biltemaok också. Eftersom jag har tänkt ha kvar bilen länge och problemfritt så betalar jag hellre någon hundring till för kartonger som är märkta med tillverkarens text på.
Ja det känns ju dumt att behöva byta ut dammskydden det första man gör på helt nya ok. Om det nu är renoverade ok som Volvo säljer kan man köpa Bendix-ok på skruvat för 1083kr som då är samma kvalitet som original.
Jag köpte främre ok till min S70 på Volvo för några år sedan. Oken var renoverade och således inte nya. Kvaliteten imponerade inte, vid luftning kom det ut färgflagor och smuts.
Köpte efter detta ok från Biltema,och det har fungerat bra för mej. En detalj med Biltema-oken är att anslutningen för bromsrör/slang har varit djupare bearbetede än orginal. Detta medför att det inte blir tätt. Bak får man byta till en längre nippel, fram skickar Biltema med kopparbrickor. Kanske är det fixat numera?
av Kena
Fattar inte varför bt skickar med kopparbrickor med oken? Går inte konan ned i botten kommer det inte bli tätt. Bromsvätska smiter ut mellan hylsan och röret då brickor bara gör att konan inte går i botten.
Användarvisningsbild
av 144
Hasse53 skrev:Jag köpte främre ok till min S70 på Volvo för några år sedan. Oken var renoverade och således inte nya. Kvaliteten imponerade inte, vid luftning kom det ut färgflagor och smuts.
Köpte efter detta ok från Biltema,och det har fungerat bra för mej. En detalj med Biltema-oken är att anslutningen för bromsrör/slang har varit djupare bearbetede än orginal. Detta medför att det inte blir tätt. Bak får man byta till en längre nippel, fram skickar Biltema med kopparbrickor. Kanske är det fixat numera?
Ok, då går det alltså inte att få tag på fabriksnya verkar det som. Det låter ju inte bra att de är slarvigt renoverade, smutsen kan ju slita ut packningen i förtid.
Då kan man inte köpa de främre på Biltema heller då om de inte har rätt anslutning, de bakre oken hade iaf rätt djup.

Tack för länkarna ni andra, alltid bra med alternativa reservdelsbutiker.
Användarvisningsbild
av taxi
Tycker vi kan chansa lite till: jag har nya Biltema-ok runt om, och jag har inte behövt modifiera någon anslutning. Det enda jag har lagt märke till är det andra redan sagt, att damaskerna ser konstiga ut på dom bakre, men dom funkar än så länge.
De främre har gått problemfritt i ca fyra år, de bakre ett par månader.
av *pettson*
Det går alldeles utmärkt att få tag i fabriksnya. Du får dock ta prislappen.
Sist jag såg var förra året på nätet. Usa, nytillverkade och låg på ca 2000kr stycket.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]