Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
Hej!!

Ett problem jag fick först efter jag hämtat ut bilen från lackverkstaden (bilmånsson) som lackade främre stötfångare, måste såklart inte bero på de men har aldrig hänt innan, elhiss på förarsidan går enda upp och sedan vänder den ner igen, vad är problemet?
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Min v70-12 gör samma sak med fönstret i förardörren. (dock bara om man använder sig av "auto up" dvs, drar i knappen och låter
fönstret åka upp själv, då vänder den typ efter halva)
Påpekade detta för säljaren på bilfirman som tog in den för åtgärd.
De programmerade då om gränsvärdena enligt mekanikern och det var okej igen, men nu har
problemet återkommit. Ska testa detta med knappen.
Så trycka ner tills rutan är nere och sedan släppa och trycka ner igen några sekunder och sedan
trycka upp till rutan i uppe och släppa och trycka upp knappen några sekunder?

Säkert samma som de gjort på verkstaden, frågan är ju dock lite varför och hur det kan bli så här?
Det fungerade ju faktiskt i 6 månader.
av Psyko
Du behöver inte göra det neråt. Det räcker med att du tvingar upp rutan till ändläge och därefter trycker knappen uppåt igen i ca 2 SEK så har du programmerat ändläget. Samma sak kan man göra på alla rutor
Användarvisningsbild
av börne
Psyko skrev:Du behöver inte göra det neråt. Det räcker med att du tvingar upp rutan till ändläge och därefter trycker knappen uppåt igen i ca 2 SEK så har du programmerat ändläget. Samma sak kan man göra på alla rutor
Ok... jag tryckte ner också, har för mig nån skrev det, min fungerade efter att jag gjort det. Min betedde sig som din Wolfyswe.
av SupaBeast
På min bil gjorde elhissarna oxå så. Gjorde rent gummilisten precis vid fönstret, så börja den funka som den skulle. Otroligt hur mycket smuts det fick plats i den lilla listen.
av SupaBeast
Goldkuhl skrev:Hur fick du bort listen??
Jag behövde inte ta bort listen. Det är egentligen mellan två lister jag gjorde rent. Dra ner fönstret vik undan den svarta gummilisten från den kromade (eller svarta, beroende på hur din bil ser ut) fönsterlisten och peta försiktigt upp smutsen med något lämpligt i mellan.
av Brosten
Detta är ett inbakat fel på speciellt V70II som Volvo mycket väl vet om och fullständigt sket i redan innan bilen släpptes. Har pågått en kampanj hos anställda ingenjörer hos Volvo där de tryckt på att detta måste åtgärdas men de har valt att strunta i detta helt enkelt.
Hade det varit så att varendaste svensk V70II ägare hade gått ihop och klagat och klagat så kanske de hade brytt sig men är man svensk så är man, att knyta näven i fickan, se sur ut och nästa gång köpa en KIA istället, det är att vara svensk!
Farsan som har en S80II har samma problem, så inte enbart V70II detta gäller men är klart överrepresenterat.

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]