Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Haha, smart med en fälgfond! Samtidigt, prutar man ner dem till 10 skulle man ju kunnat få polestarmjukvara för samma peng, frågan är om snyggare 18-tummare när man redan har ett par vore värt mer än mer kraft. Varför är inte kassan oändlig :(
Användarvisningsbild
av crumpets
Utnyttjade forumrabatten och beställde nya Bosch torkarblad från Wipers.se nu :) Frågade på Volvo igår men det skulle gå på strax under 800 med fram + bak. Nu blev det 520 istället. En hutlös summa jmf. mot Biltema, men jag har dåliga erfarenheter av deras torkarblad. Bosch är väl samma som sitter från fabrik på V40:n så de borde ju vara bäst :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Fälgfond <3 :D
Så sent som idag dök ett par 17" upp (Volvo original men minns inte namnet) här i Sthlm för 2500:-. Ska fan öppna ett fälgspar ikväll bara för det. :p

Jag köpte wipers egna märke i höstas/vintras och är än idag jättenöjd. Tog bara fram men ska få tummen ur att beställa bak också, nuvarande gör ingen verkan alls.
Minns inte riktigt hur torkarna fram innan tog på rutan men jag är klart nöjd med wipers egna och lär köpa dessa igen när det väl är dags.
Användarvisningsbild
av crumpets
Var riktigt sugen på att prova deras eget märke men jag har alltid kört pirattorkare tidigare och blir alltid sjukt missnöjd såfort de slutar prestera bra, så jag tyckte att jag kan prova fintorkare i alla fall en gång och se om jag faktiskt upplever någon skillnad. Tyvärr tror jag det är precis samma skit... :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Bild
Hittade denna skada när jag fällde ena nackstödet bak för första gången! Inte så kul upptäckt. Jag ringde dock säljaren och bad honom fixa detta som dolt fel, och det gjorde han helt utan krångel. Tummen upp för det :) Ska fixas på onsdag.
Användarvisningsbild
av MartinS
Volvobladen var iallafall förr Valeo, långt bättre än Bosch enligt min erfarenhet. Jag kör iofs Bosch själv, men så betalar jag bara drygt 200kr för en sats.

/Martin
Användarvisningsbild
av Perra83
MartinS skrev:Volvobladen var iallafall förr Valeo, långt bättre än Bosch enligt min erfarenhet. Jag kör iofs Bosch själv, men så betalar jag bara drygt 200kr för en sats.

/Martin
Dom pengarna kostar två Bosch aero twin på gula varuhuset i söder.
Användarvisningsbild
av grillchips
På tal om fälgar, 4x 18" Cratus på blocket för 3200.. :(
Användarvisningsbild
av crumpets
MartinS skrev:Volvobladen var iallafall förr Valeo, långt bättre än Bosch enligt min erfarenhet. Jag kör iofs Bosch själv, men så betalar jag bara drygt 200kr för en sats.

/Martin
Attan! Får bli riktiga orginal nästa gång då kanske. Fick f.ö. bladen idag men iddes inte montera.
Användarvisningsbild
av crumpets
Pratade fjädrar med Speedy bilverkstan idag. 1500 för att byta fjädrar runt om ville de ha :shock: Har väldigt svårt att se mig göra det jobbet själv i så fall. Låter ju orimligt billigt när det inte är svartjobb.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 31

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]