Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoiscania
Hej

Jag har precis köpt en ny xc70 D4 Awd aut, då jag fick en till ett ok pris... Jaja, man blir ju alltid lurad, men ändå.

Vad skall jag kolla efter vid leveransen. Det är en my14 inregistrerad i april/maj. Det jag tänker på är mjukvaror och sånt. Borde allt vara gjort eller kan jag begära att få in det senaste, typ sensus och sånt.

Vad mer kan bli strul på en bil som stått sen 4 månader?

Jag borde få leverans inom ett par veckor trodde säljaren.

Mvh
V
Användarvisningsbild
av Dogfight
Kolla upp om garantierna följer ditt köp eller registreringsdatumet.
Dogfight
av valln
Det är jättebra att köpa ny lagerbil, men det är datumet då du skriver på kontraktet och registrerar dig på dig som gäller. Bilens mätare skall stå på nära 0 mil
Användarvisningsbild
av Guligan
Droopy skrev:Den är ju inreggad i Maj och då börjar nybilsgarantin att ticka, kan ju vara värt att ha i åtanke.
Njae, ts skriver att den stått i fyra månader och är en lagerbil. Högst troligt är den endast förregistrerad då. Garantier etc tuffar igång den dag bilen sätts i trafik.
Guligan skrev:
Droopy skrev:Den är ju inreggad i Maj och då börjar nybilsgarantin att ticka, kan ju vara värt att ha i åtanke.
Njae, ts skriver att den stått i fyra månader och är en lagerbil. Högst troligt är den endast förregistrerad då. Garantier etc tuffar igång den dag bilen sätts i trafik.
Bra, det skall jag defintivt kolla upp !

Vad gäller med vinterhjul, det står bara premium i pappret, skall det vara någon speciell sort, eller skall jag bara godkänna vilket regummerat skräp som helst. (går det att köpa icke premium däck?)

Och mätarställning såklart, ganska nära noll, bra det också.

Antar att jag traskar runt bilen och kollar så att det inte är några uppenbara skador också.

Stort tack för svaren !
snö

Nu har det snöat här sedan i går e[…]

Elpriset

Min IVT är inne på 17e året utan […]

Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]