Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frefre
Samma här. Jag fick en lustig känsla när jag var där med bilen - att killarna som gjorde inställningen inte riktigt visste vad de höll på med, utan att de hade skaffat en (dyr) häftig maskin som de skulle använda. Sen tyckte jag att det blev oförskämt dyrt men 1700 är kanske normalt?
Användarvisningsbild
av tottish85
1700 är INTE normalt. Hjulinställning kostar mellan 750-900kr, såvida inte allt sitter fastrostat...men de lät ut mycket även om de skulle ha varit så.
Användarvisningsbild
av frefre
tottish85 skrev:1700 är INTE normalt. Hjulinställning kostar mellan 750-900kr, såvida inte allt sitter fastrostat...men de lät ut mycket även om de skulle ha varit så.
Kul... Då har man väl blivit kraftigt blåst då. (S)
Jaja det är väl bara att bryta ihop och komma igen då...och kanske göra en ny hjulinställning...fast inte på samma firma då, typ.
av Lövet
Nej, du har inte blivit blåst. Firmor i Sthlm som gör en komplett hjulinställning för 750-900kr lär du inte hitta. Runt 1500kr är fullt normalt. Dock så ska ju förstås jobbet bli bra.

Här är prislistan på ett par killar som jag vet gör jobbet bra (Skanstulls däck)

Framvagn

4-Hjulsmätning fram & bak (kontroll, ej justering) 495,00 kr
tillkommer för justering framvagn toe in/out 500,00 kr
tillkommer för justering bakvagn toe in/out 500,00 kr
tillkommer för justering av camber per axel 500,00 kr
av RubenS
Går det justera någon annan vinkel än toe? Camber, Caster är väl fast i designen på en normal svenssonbil.. Om värderna blir fel så tyder väl det mer på att någonting är skevt eller slutkört. Hade det varit en Ferrari så är nog allt mer justerbart :D
Användarvisningsbild
av tottish85
Lövet skrev:Nej, du har inte blivit blåst. Firmor i Sthlm som gör en komplett hjulinställning för 750-900kr lär du inte hitta. Runt 1500kr är fullt normalt. Dock så ska ju förstås jobbet bli bra.

Här är prislistan på ett par killar som jag vet gör jobbet bra (Skanstulls däck)

Framvagn

4-Hjulsmätning fram & bak (kontroll, ej justering) 495,00 kr
tillkommer för justering framvagn toe in/out 500,00 kr
tillkommer för justering bakvagn toe in/out 500,00 kr
tillkommer för justering av camber per axel 500,00 kr
Men fy f-n vilka priser, nog bor ni på fel ställe pojkar ;) Nä skämt åsido, vilken sinnessjuk skillnad. Betalade 825kr för fyrhjulsmätning inkl. justering toe och camber på samtliga hjul. Dyraste ja ringde till ville ha 950 och billigaste 750. Har dom såpass mycket högre lön i storstan att det motiverar prisskillnaden? :P

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]