Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spelkvist
Hejsan, beställde en v40cc i juli, och väntar spännt på leveransen!
Valde en cc just för att den är lite högre, och lite tuffare ut an vanliga v40 enligt mitt tycke!

har blivit lite sugen på att möjligtvis nedlackera den i framtiden,vad tror ni om de ?
har inte tillgång till photoshop annars skulle jag gjort en bild själv, länkar lite byggbilder om det finns nått proffs i photoshop som kan göra nån bild åt mig!

Tror det skulle bli grymt att nedlackera samt att lackera diffusorn svart, vad tror ni ?

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av crumpets
När jag valde mellan CC och vanlig tänkte jag också samma sak. Jag tror dock inte på svart lack, att bara lacka ner i bilens övriga färg tror jag vore det allra snyggaste. Det är ju bara att titta på XC60 som är hyfsat snarlik. Blir otroligt mycket snyggare utan svart plast, men hela karossen i samma färg!
av spelkvist
menar såklart inte svart lack på plasten, utan runt avgasrören(diffusorn) så man får lite brytning på det hela om man skulle ha vitlackerat ända ner. helt klart intressant att göra de inom kort efter leverans, får prata med ÅF vad han har att säga om de hela!
Användarvisningsbild
av crumpets
Man tycker ju att återförsäljaren borde kunna ordna en paketdeal. Du har helt rätt i att blanksvart diffusor ser grymt ut mot vitt! Jag gillar dock den silvriga skarpt också så det blir nog bra hur du än gör med den saken :) Om du bestämmer dig för att lacka ner måste du ladda upp bilder sen! Jag letade mig helt blå i vintras efter nån som gjort det när jag själv gick i de tankarna.
av spelkvist
ska prata med han när det närmar sig, är trotts allt 10 veckor kvar till leverans så jag ändrade från D3 till nya D4an, så vart längre leverans tid! tror det är ganska omöjligt att få "special beställning från volvo fabriken med nedlakeringen" det får rejmes i örebro åta sig att göra de.
det bör dom bjuda på med tanke på att bilen ändå kosta 346tusen med rabatt! Det återstår att se! kommer definitivt lägga upp bilder isåfall!
Användarvisningsbild
av crumpets
Har svårt att tänka mig att de bjuder på omlack då plåt&lack lär internfakturera dem fullpris. Men det finns nog helt klart en möjlighet till bra rabatt :)
av spelkvist
ingen som har photoshop som kan offra ett par minuter och göra den svarta plasten vit som bilens färg samt diffusorn runt avgasrören svart ? vore guld värt! maila gärna mig : [email protected]

//spelkvist
Användarvisningsbild
av ErikV40
Ingen CC... men....

Tycker den mest ser tjock ut.
Bilagor
bild 5.PNG
bild 5.PNG (966.13 KiB) Visad 411 gånger
bild 4.PNG
bild 4.PNG (793.36 KiB) Visad 411 gånger
Användarvisningsbild
av Perra83
Skulle bli skitsnyggt.
Svarta speglar, tonade rutor, mörkt tak och svart diffusor.

Bor du i Örebro?

Hej! Bilen, en laddhybrid, närmar sig kamrems[…]

Själva frågeställningen var ju fle[…]

Har haft vibrationer från bakvagnen ett tag […]

Den stora annons-tråden

Dyrt med bromsar, 175 000:- och det är halva […]