Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cmp67
När kom innerskärmar i filt på V70? Är det på faceliftade modellen, -05?
av Luthor
cmp67 skrev:När kom innerskärmar i filt på V70? Är det på faceliftade modellen, -05?
Jag har det på min 05:a, har för mig att det inte finns på 04:orna (du har ju en sådan) så MY05 låter som en säker gissning...
Användarvisningsbild
av cmp67
Luthor skrev:
cmp67 skrev:När kom innerskärmar i filt på V70? Är det på faceliftade modellen, -05?
Jag har det på min 05:a, har för mig att det inte finns på 04:orna (du har ju en sådan) så MY05 låter som en säker gissning...
Jag har inte kollat på min. Har inte haft den så länge. Ska kolla i morgon.
av Luthor
cmp67 skrev:
Luthor skrev:
Jag har inte kollat på min. Har inte haft den så länge. Ska kolla i morgon.
Ok, men jag är ganska säker på att du inte kommer ha någon "filt"...
Användarvisningsbild
av cmp67
Jag förstår inte varför dem sätter dit filtmattor i hjulhusen. Hinner dem torka på vintern överhuvudtaget när dem är fulla av saltvatten? Det är väl för att det ska bli tystare men blir det så mycket tystare? Tydligen så får Volvo högsta betyg i rostskydd av Vi Bilägare även med filtmatta så det ska väl fungera då...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
cmp67 skrev:Jag förstår inte varför dem sätter dit filtmattor i hjulhusen. Hinner dem torka på vintern överhuvudtaget när dem är fulla av saltvatten? Det är väl för att det ska bli tystare men blir det så mycket tystare? Tydligen så får Volvo högsta betyg i rostskydd av Vi Bilägare även med filtmatta så det ska väl fungera då...
Beror på var filten sitter.

Sitter den limmad på plåten i hjulhuset är det ju att be om problem.

Sitter den ytterst, dvs närmast däcket, på en innerskärm av plast är det ju helt riskfritt.
Användarvisningsbild
av cmp67
VolvoB20 skrev:
cmp67 skrev:Jag förstår inte varför dem sätter dit filtmattor i hjulhusen. Hinner dem torka på vintern överhuvudtaget när dem är fulla av saltvatten? Det är väl för att det ska bli tystare men blir det så mycket tystare? Tydligen så får Volvo högsta betyg i rostskydd av Vi Bilägare även med filtmatta så det ska väl fungera då...
Beror på var filten sitter.

Sitter den limmad på plåten i hjulhuset är det ju att be om problem.

Sitter den ytterst, dvs närmast däcket, på en innerskärm av plast är det ju helt riskfritt.
Men hur sitter den på en Volvo då?
av ljungström
Filten sitter på inneskärmen av plast = ingen rostrisk. På Ford Focus består hela innerskärmen av filtmaterial och då blir läget givetvis ett annat.
Användarvisningsbild
av cmp67
OK. Tack för svaren.

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]