Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christer440
Hejsan.

Har en 440 modell 1995 och vill sätta in en ny stereo med ISO kablar. Hade den i en 340 innan. Jag köpte en adaptersats från Biltema, den var för 760 / 850 / 940 / 960 så den hade två st. större modells pluggar medan 440 har en stor och en separat för bakhögtalarna. Jag hittade skemat till kablarna på en tysk sida. Här är för 440
Bild

och här är den jag köpte (i alla fall borde det vara)
Bild

Jag hade tänkt bara flytta över bakhögtalarkablarna till en separat del som passar in. Problemet nu är att det verkar som om min adapter är felbyggd. På bilderna ovan ser man att ena delen är likadan för båda modeller. Men i den jag köpte har nedre raden typ flyttats ett steg till vänster, alltså de två första är kopplade, och sista biten är inte kopplad. Själva kablarna verkar annars stämma, de har beskrivningar som passar in med tyska bilden.

Skall gå tillbaks till biltema i morron och kolla en annan, hoppas att den här verkligen är felbyggd.

Är här nån som vet säkert hur det borde vara?

Det var jobbigare än jag hade tänkt att stoppa in den i 440:an :-P
Användarvisningsbild
av mrsniper
Det ska vara den övre kablen.

Den köppte jag till min 440 SE -92, på http://www.netonnet.se/, i varuhuset i malmö.

Art nr: 106509 pris: 109 Kr. ISO Volvo 400 årsmodell 90-
av christer440
Jag lyckades fixa det :) Kopplade bara in fyrkantiga delen istället för den andra stora delen och allt funkar perfekt.

Märkte att problemet igår kväll var att en sladd hade lossnat, den viktigaste, batterisladden, haha, undra på att inget hände. Så kan det gå när man försöker greja i mörkret i nästan -20 grader :-P

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]