Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
Jag undrar varför det skiljer sig på knapparna där man styr farthållaren, den ena med ett "rullhjul" är v60 och den utan är en xc60. Dock är det samma utrustning på dom båda. Varför har dom inte likadana reglage för? Vad blir skillnaden i verkligheten, vilka funktioner skiljer?
Bilagor
image.jpg
image.jpg (335.49 KiB) Visad 770 gånger
image.jpg
image.jpg (338.02 KiB) Visad 758 gånger
S/V60 har en fartbegränsare som XC60 inte har där sätter man en max fart som inte överskrids så S/V60 har en extra knapp för att aktivera fartbegränsaren där XC har resume till farthållaren istället där av annan knappsats med rulle som minskar o ökar avståndet när man har driver support i S/V60
Någon som vet varför det är denna skillnad då att Xc inte har en fartbegränsare? Känns ju konstigt att dom inte har samma funktioner? Personligen gillar jag den fartbegränsaren!
crumpets skrev:Scrollhjulet är väl helt enkelt för adaptiv farthållare. Måste väl bli samma på XC?
Jag håller med dig, men det verkar ju tydligen inte vara så tyvärr. Tycker det ser mycket mer avancerat ut med scrollhjulet än utan! :)
Ser även en annan detalj som skiljer, det är runt nyckeln och startknappen, någon som vet om det är den skillnaden i verkligheten oxå eller om det blivit knas på bygg din volvo?
Det ser kanske lite mer designat ut på V60 vid startknappen men funktionen är densamma.

V60 har inget scrollhjul utan man kan vicka knappen uppåt och nedåt för att justera avståndet till bilen framför. Mycket riktigt till den adaptiva farthållaren. Sanslöst bra med den farthållaren.
Med automatlåda fungerar den bra i köer, ner till stillastående.
Vid aktivering av farthållaren måste dock farten vara typ minst 30km/h.
För att köra i väg från stillastående trycker man på "återgå-knappen" på ratten, eller petar till gaspedalen lite lätt.
Scrollhjulet er for tidsavstanden til forankjørende bil. Når man bruker den adaptive cruisecontrollen. For å øke eller redusere denne.
Mvh Twendor

låter som låsring är åt fel[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]