Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av VolvoXC90
Har ett litet problem med min integrerade telefon, att prata i handsfreen är inga problem men när jag skulle använda sekretesstelefonen (för första gången) så dog bara samtalet. Jag tog bara upp den och hörde inte någon röst hmmmmmmmmmm Någon som vet vad det kan vara för fel? Eller är det kanske någon knapp man skall trycka på när jag använder sekretess telefonen som jag missat. Som ni märker är jag inte van att använda den
Användarvisningsbild
av CarMan
händer detta varje gång?
av uffeason
Du skall bara kunna lyfta luren och få detta att fungera.
Jag tycker du skall vara synnerligen glad om den i HF-läge fungerar klanderfritt.
Har haft en integrerad telefon i min XC90 nu i ett antal år med synnerligen tvivelaktig ljudkvalitet. De jag pratar med vill alla att jag skall lyfta luren och parat utan HF. Annars hör de bara sig själv.
Hämtar ut ny XC90 -07 på fredag, men denna gång utan integrerad telefon.
Användarvisningsbild
av CarMan
uffeason skrev:Du skall bara kunna lyfta luren och få detta att fungera.
Jag tycker du skall vara synnerligen glad om den i HF-läge fungerar klanderfritt.
Har haft en integrerad telefon i min XC90 nu i ett antal år med synnerligen tvivelaktig ljudkvalitet. De jag pratar med vill alla att jag skall lyfta luren och parat utan HF. Annars hör de bara sig själv.
Hämtar ut ny XC90 -07 på fredag, men denna gång utan integrerad telefon.
vad har du för årsmodell & vad har du gjort för åtgärder för att få bättre ljud?
av uffeason
Byter in min 04 nu och den har vart inne ett antal gånger för olika uppdateringar. Sista gången jag orkade med att lämna in den så byttes mikrofonen ut mot en dylik svanhalsmikrofon som förbättrade det hela något. Det är dock långt ifrån den kvaliten man skall förvänta sig av modern teknik. Har nu fram tills bytesdag låtit Volvos telefon vila i frid och hållt min 990 emot örat..*l*
Volvos tanke med integrerad telefon är jättebra men funktionen är inte tillräcklig- Jag tycker mig nog kunna uttala mig i denna frågan då detta var tredje Volvon där jag plockade med integrerad telfon. 2000 när den första V70n beställdes med telefon var det en katastrof med dussintalet omprogrameringar. Nästa .04 var bättre och fungerade efter 4-5 uppdateringar hyggligt. Sista bytet till XC90 har jag redogjoirt för oenligt ovan.
av Frigge
Märkligt :???:
Har monterat ett flertal svanhalsar i både 40/50 o XC90 bilar och alla har blivit kanon. Problemet har varit att micken i taket är FÖR känslig och tar upp ALLT ljud, även vägljud. Detta bekymmer har inte svanhalsmicken som är tvärtom, okänslig och kräver att man har den framför munnen.
Användarvisningsbild
av CarMan
vist har det vara flera olika problem med 04:ornas telefon, men just ljud kvaliten brukar bli bra med den nya micken i taket. i dom fall det inte hjälper så har altid ensvanhals löst problemet
av uffeason
CarMan skrev:vist har det vara flera olika problem med 04:ornas telefon, men just ljud kvaliten brukar bli bra med den nya micken i taket. i dom fall det inte hjälper så har altid ensvanhals löst problemet
Jorå, det löste mina problem men de jag pratade med tjötade konstant om att plocka upp luren för att de skulle slippa höra sig själva. Kräsna vänner??!! Förmodligen;-)

Så ni menar att om jag beställt en integrerad telefon i min 07a så hade det inte vart nåra problem alls?
Användarvisningsbild
av CarMan
uffeason skrev:
CarMan skrev:vist har det vara flera olika problem med 04:ornas telefon, men just ljud kvaliten brukar bli bra med den nya micken i taket. i dom fall det inte hjälper så har altid ensvanhals löst problemet
Jorå, det löste mina problem men de jag pratade med tjötade konstant om att plocka upp luren för att de skulle slippa höra sig själva. Kräsna vänner??!! Förmodligen;-)

Så ni menar att om jag beställt en integrerad telefon i min 07a så hade det inte vart nåra problem alls?
jag har iall fall inte haft några kundklagomål på läng. det var rätt mnga som klaga på alla möjliga fel runt 04:a.
av Frigge
CarMan skrev:
uffeason skrev:

jag har iall fall inte haft några kundklagomål på läng. det var rätt mnga som klaga på alla möjliga fel runt 04:a.

Samma här !

När man byter, ska man ju ”varmkör[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Jajamen, jag har både färgade linjer oc[…]

Volvo v70, -08. Yes, jag har drag

Returfjäder koppling V70

Hände samma på en 07'a jag hade, men k&[…]