NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har problem med att min sensor bara visar 0 hpa på tomgång och upp till 2300 varv. Har tagit loss slangarna nere på partikelfiltret och blåst/sugit i dem och då ger det utslag i partikelfiltervärdet i Vida.

Så både slangar och givare verkar funka. Gjorde nyss rent filtret med varmvattentvätt och oxalsyra men hade problem med värdet innan dess också.

Nu kommer funderingen, kan givaren gå trögt inuti så avgaserna som kommer ur filtrets utgångar inte räcker för att påverka membranet?

För det kommer avgaser både före och efter filtret om man tar bort anslutningarna som går till givaren. Tänkte mest kolla om någon vart med om liknande innan jag köper en givare och byter till.
Jahapp, en dos 556 in i sensorn och sen hoppade den igång igen. Gud va trött man blir på dessa värdelösa konstruktioner. Ingenting på min bil verkar helt trasigt, bara lite så man får jävlas som fan för att lokalisera felen :|
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.