Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ajajaja
Bilen jag skall kolla på är en MY14 tillverkad 1305 med HP cd 7". Bör den ha det nya Sensus-systemet?
av Psyko
Ajajaja skrev:Bilen jag skall kolla på är en MY14 tillverkad 1305 med HP cd 7". Bör den ha det nya Sensus-systemet?
My 14 började tillverkas 1320 och sensus connect kom 1346
av perhall
Ja en 14 kan det inte vara. Det tidigaste VOlvo börjat tillverka nytt MY är MY04 v 9 2003...
Användarvisningsbild
av joel80
crumpets skrev:
Ajajaja skrev:Vad anser ni, är det en bra affär att köpa en V60 d3 automat business edition MY2014 med ca 2500 mil på mätaren för 250k?
Hur kommer värdet att se ut om 4-5 år förutsatt att man kör ca 1500 mil/år?
MY14 för 250 låter bra. Kan tänka mig att värdet ungefär halverats om 5 år. Men det beror såklart på om diesel fortsätter vara populärt(jag antar att det kommer vara det, fortfarande lågt CO2-utsläpp jmf mot andra bränslen). Ser man på volvobilar med 5-10 år på nacken med diesel och automat är dessa herrejössesdyra tycker jag, så du lär få bra med pengar för den då också.
Man brukar ju räkna halvering på ca 3 år... Så jag skulle nog räkna lite lägre för att inte känna sig lurad.. 100k efter 5 år kanske...
av Ajajaja
Psyko skrev:
Ajajaja skrev:Bilen jag skall kolla på är en MY14 tillverkad 1305 med HP cd 7". Bör den ha det nya Sensus-systemet?
Fel av mig, bilen tillverkades enligt info från Carfax i maj 2013, därav 1305.
Fel av mig! :)

En eventuell uppgradering av Sensus till Connect med navigation, kräver det nån slags RTI-förberedelse?
Slår jag till på bilen så kommer en uppgradering därefter stå ganska högt på önskelistan. Har dock sett att prislappen på detta kan hamna på 20k vilket talar för en omprioritering!
av JimmyK
Kluster skrev:
~Kalle~ skrev:Volvo business edition motsvarar momentum+teknikpaket

Momentum
ABL - Aktiva Xenonljus följer rattens rörelser med Cornering lights, Elinfällbara backspeglar m. markbelysning, Luftfördelningssymbol i ”genomlyst krom”, Läderklädd ratt med Silk metal inlägg, mörkgrå, Interiörbelysning med stämningsljus, Ljudanläggning High Performance med 5” färgskärm och Blåtandshandsfree för ficktelefon, Klädsel, Tylösand Textil/T-tec, Blank list runt sidorutorna, Panelinlägg: Regnsensor, Rostfri tröskelskoning i lastutrymmet

Teknikpaket
Digitalt kombiinstrument med 8” TFT skärm (ej R-Design), Parkeringshjälp bak, High Performance CD, 7” färgskärm

Sen finns business edition PRO där ingår utöver ovanstående, parkeringshjälp fram, Sensus navigation, Taklucka i glas.

/Kalle

När det står "Momentum Business Edition II" vid en V60 MY2014, vad betyder "II"? Är det något extra då det är en demobil hos ÅF?
Från produktionsvecka 13w46 så fick man med sensus connect i business edition, där av Visar II att bilen har sensus Connect
av Psyko
Ajajaja skrev:
Psyko skrev:
Fel av mig, bilen tillverkades enligt info från Carfax i maj 2013, därav 1305.
Fel av mig! :)

En eventuell uppgradering av Sensus till Connect med navigation, kräver det nån slags RTI-förberedelse?
Slår jag till på bilen så kommer en uppgradering därefter stå ganska högt på önskelistan. Har dock sett att prislappen på detta kan hamna på 20k vilket talar för en omprioritering!
Om bilen har connect är det bara en mjukvara som behövs för att få navigation
av Ajajaja
Tyvärr har inte denna bil connect då den tillverkats i Maj 2013.

Någon som har koll på serviceintervallerna för V60 d3 2014? Vet inte om automatlådan har någon betydelse för detta?
av Psyko
Ajajaja skrev:Tyvärr har inte denna bil connect då den tillverkats i Maj 2013.

Någon som har koll på serviceintervallerna för V60 d3 2014? Vet inte om automatlådan har någon betydelse för detta?
Näe, det är klart den inte har BildJag tänkte lite fel så här på morgonkvisten Bild. 3000 mil/1år ska det vara i serviceintervall
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]