NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Antispinn ja, antisladd nej. Har du testat noga? (Modell övergiven snötäckt parkeringsplats och ordentlig fart). Min S40N T5 AWD var 100% omöjlig att sladda över en viss vinkel oavsett läge på antisladdknappen.
Användarvisningsbild
av grillchips
Det är sant Lövet, jag har mest lattjat på skogsvägar och där vågar jag inte köra speciellt snabbt. Däremot att dra kryckan på snötäckta parkeringsplatser, kan inte minnas att antisladd slår in men då var jag aldrig fått ett tokställ så jag snurrat runt i hög fart.
Stick in handen under passagerarstolen, ner under utblåste och känn efter fukt.
Lukta också om det luktar fukt.

Ac dräneringen var igensatt så vi fick riva isär hela inredningen och in med kupévärmare, uppskattningsvis 20-25 Liter vatten.
av Miinan
LinusBorglund skrev:Stick in handen under passagerarstolen, ner under utblåste och känn efter fukt.
Lukta också om det luktar fukt.

Ac dräneringen var igensatt så vi fick riva isär hela inredningen och in med kupévärmare, uppskattningsvis 20-25 Liter vatten.
VA !!??? vad hade det med antisladden att göra eller har ja missat nått fett här ?
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag tänkte det med men frågan löd ju faktiskt även om allmänna fel/saker att hålla koll på med denna modell. Men jag reagerade precis som du först, haha!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]