Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
JompaV70 skrev:Mjukvara 13 pols kostar 188:- inkl moms + nerladdningen
Är inte mjukvara och nedladdning samma sak? Men först måste du ha en kabelsats, den är ju inte gratis om du skall ha en med alla funktioner i.
Användarvisningsbild
av MartinS
SvenB skrev:
JompaV70 skrev:Mjukvara 13 pols kostar 188:- inkl moms + nerladdningen
Är inte mjukvara och nedladdning samma sak?
Mjukvaran är själva produkten, den köper man av volvo och priset brukar vara det samma oavsett från vilken ÅF du handlar. Nedladdningen är jobbet för att koppla upp datorn och och köra in den köpta produkten i bilen, det brukar kosta mellan 500 och 800kr, detta priset sätts helt av återförsäljaren.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag trodde TRM:en kallades för hårdvara, och nedladdningen mjukvara. Där ser man, man lär sig alltid något här på forumet.
Det finns tre olika objekt i ekvationen. TRM (TRailer Module) är hårdvara, programmet som ska in i bilen för att kunna hantera TRM är mjukvara och nedladdningen är alltså själva arbetet att få in detta program i bilen. Till TRM kommer det även en kabelsats, som innehåller prylarna som behövs beroende på om bilen ska ha släpvagnsuttag med fyra, sju eller 13 poler. Mjukvaran torde vara anpassad till vilken typ av uttag som monteras. I Sverige är det såvitt jag vet bara 13-poligt som förekommer numera.

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]