Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan. Ska iväg imorgon och titta på en V70 2.5ft -10 summum och skulle gärna få lite tips vad man bör kolla lite extra efter.

Bilen har snart gått 10.000 Mil.

Hur många nycklar bör det finnas?

//tacksam snart Volvoägare. :-)-)
Brunnen skrev:Det verkar tyvärr sitta performanceljud i den, är det stor skillnad mot high performance?
Det är skillnad, Sett flera som säger att det kan vara som natt och dag.
Om du söker lär du hitta en hel del.
Personligen skulle jag gå på high performance eller bättre ifall man gillar musik. Skönt att kunna dra på och ha lite kvalitet.
Brunnen skrev:
Hur många nycklar bör det finnas?

//tacksam snart Volvoägare. :-)-)
Det står i bilens information hur många nycklar det finns inkodade till bilen.
Informationen får du fram på stereodisplayen genom de vanliga menyerna.
Brunnen skrev:Det verkar tyvärr sitta performanceljud i den, är det stor skillnad mot high performance?
Jag har High performance, det låter helt ok men det är definitivt inte HiFi.
Ett vanligt performancesystem skulle jag gissa låter kattskit utifrån hur High performance låter, men har aldrig hört själv.
Strebern skrev:
Jag har High performance, det låter helt ok men det är definitivt inte HiFi.
Ett vanligt performancesystem skulle jag gissa låter kattskit utifrån hur High performance låter, men har aldrig hört själv.
Har aldrig hört en bilstereo som har speciellt mycket med HiFi att göra. Nu har jag varken hört Volvos Premium Sound eller Performance men exempelvis Audis anläggning upplever jag som sämre när suben kopplas in - överdriven "boomy" bas är inte min grej (se profilbild :wink: ) Håller dock med om att High Performance låter helt okey :-)-)
En fråga bara så här i förbigående: Är radion det avgörande när du skall välja bil?

I din ursprungsfråga funderar du över vad som är viktigt att kolla. Och du fick ett svar där av Gotlandsbästa och man kan väl haka på den linjen: Kolla med Bilprovningens besiktningsprotokoll att vägmätaren stämmer, att det inte är några suspekta ägarförhållanden, att det inte är en gammal taxi. Nu såldes det väl inte så många 2,5 FT utomlands (Sverige är ju störst i Europa på E85) men kolla för säkerhets skull att det inte är någon importbil. (Utrustning och teknik kan skilja) Och sist men inte minst, se till att du får med motorvärmarkabeln.
Oljenivågivaren till motoroljan är ofta glapp. Missljud från aggregatsidan kan vara ac-kompressor eller remspännare. Tandslitna bakdäck ger malande ljud. Pirellidäck? Kolla isåfall om slitytan är plan och inte är "ojämn" det är riktigt dåliga däck och de separerar i slitbanan, det är bara en fråga om när.
snö

Nu har det snöat här sedan i går e[…]

Elpriset

Min IVT är inne på 17e året utan […]

Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]