Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joohans
Det blev en volvo igen efter å ha kört audi ett tag. Det blev en v70 2,0D -08a.
det fanns en fjärr till diesel värmare i bilen de stog inget om de i specen sen den va ny men de kan ju va efter monterat försäljaren visste inget om de
kan man ta reda på de nånstanas eller e de bara å testa i vinter.
av Rådlös
Testa nu i stället så vet du om den fungerar den första vintermorgonen i december med kyla och snö.

Det är för övrigt "nyttigt" att testköra värmaren lite då och då. Även om det är mitt i sommaren. Men när man gör det så skall man låta den gå ca 10 minuter innan man stänger av den. Gör man inte det så finns risken att den sotar igen.

Skulle den inte fungera nu så har du ju tid på dig att få den lagad om du testar nu.
Användarvisningsbild
av poseidon
Den funkar inte över 15 grader eller liknande så det kan ju va lite svårt på sommaren.
av joohans
ok de e ju bra å veta slipper man stå där å bli arg över att de inte funkar. så de får bli å testa på natten
Användarvisningsbild
av börne
poseidon skrev:Den funkar inte över 15 grader eller liknande så det kan ju va lite svårt på sommaren.
Har bara varit drygt 10° nu om morgnarna... så är man bara uppe tidigt kan man ju testa då.
Volvo car UX

Jag fick den under servicen i går.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Motorvärmare

Hej! Har en fundering angående motorvär[…]