Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

om man lyssnar ivänster hjulhus vid växellådan och koppling så hör man ett skrammel ljud som går i takt , när jag kopplar ner kopplingen så försvinner ljudet! Vad tror ni som har lite mer erfarenhet om det :roll:
Zilv skrev:om man lyssnar ivänster hjulhus vid växellådan och koppling så hör man ett skrammel ljud som går i takt , när jag kopplar ner kopplingen så försvinner ljudet! Vad tror ni som har lite mer erfarenhet om det :roll:
det er lageret som er ferdigt..... :wink:
Användarvisningsbild
av Zilv
Jag var ner på volvo och prata med en kompis som jobbar där som mekaniker , han sa att om det skulle vara urtrampningslagret så skulle det låta när man har kopplingen ner och minska när jag har den uppe!? han trodde att det var något med lådan? hjälp vad kan det vara?
Användarvisningsbild
av AleXN
Zilv skrev:Jag var ner på volvo och prata med en kompis som jobbar där som mekaniker , han sa att om det skulle vara urtrampningslagret så skulle det låta när man har kopplingen ner och minska när jag har den uppe!? han trodde att det var något med lådan? hjälp vad kan det vara?
Riv o kolla?
av andezon
Nu har jag inte hört ljudet men jag undrar om du inte bara har hört arbetsljudet från lådan, det är ganska många som reagerar på detta ljud och det kan nästa låta som ett missljud men är helt normalt. Jämför gärna med en annan 850 eller X70
Användarvisningsbild
av Zilv
Jag har jämtför med min sambos bil som är en s70 2.5.l motor , men inte hör jag det ljudet på hennes. ljudet är nästan som tickande men samtidigt skrammel som går i takt med motorn , ljudet försvinner när jag har kopplingen nere, och ljudet följer med i varv när jag gasar uppåt lite .
ibland så höra man knappt ljudet , men när jag gasar till så kommer ljudet fram . =(
Användarvisningsbild
av Zilv
var precis ner vid bilen och kollade lite mer med ljudet , nu sparkade jag till på kopplingen och släppte den riktigt snabbt ljudet försvann? sen när jag belastade kopplingen en 1cm så kom ljudet igen , gjorde lika dant igen , och ljudet försvann och nu har jag inte lyckats få tillbaka det? skumt , fattar inte hur fan det kan komma fel på låda lr koppling vid 12000 mil ? :(
av andezon
du kan vara helt lugn är bara ett arbetsljud jag har hört det tusen gånger och på vissa låter det mera andra mindre.. d
Användarvisningsbild
av Zilv
det lustiga är hur ett sådant ljud kan komma fram efter 12000mil , och att det är påverkat av kopplingen
av andezon
är du säker på att det kommit nu eller att du inte hört det innan?
Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att moto[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]