Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sceptic
Enligt en person på Dinitrol har Volvos rostskydd försämrats sedan V70N kom runt 2000, stämmer det och vad har ni gjort i rostskyddsväg?
av mattiasv60
Hej,
försämring mot vad ? Du får ju leta ganska gamla Volvosar om du skall hitta någon rostig bil... (förutom rost orsakat av stenskott förstås). Bilar från generationen V70N /S60 / S80 och framåt verkar inte vara speciellt rostbenägna - speciellt inte jämfört mot en del andra bilmärken.. :roll:

/Mattias
Användarvisningsbild
av Sceptic
llesrof skrev:
mattiasv60 skrev:Hej,
försämring mot vad ?
Mot tidigare modell skriver han ju :D
Ja, enligt personen på Dinitrol skulle det vara V70I som hade okey rostskydd medan V70N och V70II skulle ha ett sämre. Volvo var dock inte sämre än andra märken menade han.
av perhall
ViBilägare ger alltid 4 el 5 i betyg till de stora Volvo-bilarna.
S80 som kom 1998 och V70 som kom 2000 ser man ju i princip aldrig med en rostfläck på.
Även under bra.
Kan inte komma på något märke med bättre rostskydd, Audi är väl likvärdigt men inte överlägset som förr (det var det ju eg. bara en kort tid efter att helgalv utom tak kom 1986...). Peugeot och Renault verkar ha riktigt bra rostskydd sedan länge också.
BMW och Merca inte...
PH
Användarvisningsbild
av Anders E
Jag har börjat få ytrost på subframen, nån som märkt samma sak?

Min är en -08, 15000mil.
av mattish
perhall skrev:ViBilägare ger alltid 4 el 5 i betyg till de stora Volvo-bilarna.
S80 som kom 1998 och V70 som kom 2000 ser man ju i princip aldrig med en rostfläck på.
Även under bra.
Kan inte komma på något märke med bättre rostskydd, Audi är väl likvärdigt men inte överlägset som förr (det var det ju eg. bara en kort tid efter att helgalv utom tak kom 1986...). Peugeot och Renault verkar ha riktigt bra rostskydd sedan länge också.
BMW och Merca inte...
PH
Audi har problem med lacksläpp även på nyare bilar..
Precis som du säger så verkar Fransoserna ganska bra. Vet inte hur mycket plast dom använder i sina karosser.
av mattish
Anders E skrev:Jag har börjat få ytrost på subframen, nån som märkt samma sak?

Min är en -08, 15000mil.

Ytrost på en så utsatt del efter 6 år i trafik tror jag inte är några konstigheter. Det är stenskott, salt och annat skit som rör sig där nere..
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]