Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Sen kanske det inte blir samma nyans när du lackat om vissa delar.
Bilen är trots allt 5 år och lacken bleks på dessa år.

Du kommer störa dig enormt om du lackar om en del och det inte blir samma nyans som "originalet".
Tro mig, då kommer du inte gilla bilen alls.

Och vadå killen tar väl hand om sina bilar, gjorde han det skulle han inte ha så många parkeringsskador.
Jag tar väl hand om mina bilar och parkerar inte i närheten av andra bilar ens.
Har inte fått ett dörruppslag på någon av mina bilar.

Men känner du att du inte kommer störa dig på ev. nyansskillnader så tycker jag ca. 90.000:- verkar vara ett bra pris :wink:
av OC-RA
Jag är ledsen VolvoBengan men det spelar ingen roll var du parkerar , det som spelar roll är var dom andra ställer sig. Jag har ställt mig helt ensam på olika stormarknadsparkeringar , så långt bort det bara går men lika faan å står det en bil bredvid min när jag ska åka, trots att hela den delen av parkeringen kan vara tom. Så jag anser visst att han kan ha varit aktsam om bilen, men det vi diskuterar nu är ju rent hypotetiskt , vi har ju egentligen ingen aning hur aktsamt han tagit hand om bilen. Men jag ville bara påvisa att det faktiskt går att ha en jävla massa otur.
Användarvisningsbild
av Loner
Om man "tar hand om sin bil" som ni säger, ingår inte i det då att man åtgärdar ev skador som bilen fått?

Och OC-RA har så rätt, ställer man sig 200m bort från alla bilar på en parkering, så när man kommer tillbaka har man minst en bil brevid sig, slår nästan aldrig fel.

Nästan bättre med betalparkeringar, för då kan man försöka hitta en lucka mellan två bilar som skall iväg mycket senare än vad man själv ska, har man tur då så står dom så länge dom har betalt och återvänder inte helelr för att lasta i grejor i bilen.

/L
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
He he.... OT, men i alla fall... Kan inte annat än att skratta & hålla med det ni säger om parkeringsplatser. Drog en sväng efter jobbet igår kväll (strax efter kl:21.00) till ICA Maxi......tror det stog max 15 bilar (STOR parkering) & ställde mig naturligtvis själv.
Kom ut en liten stund senare & ser just detta fenomen...en kärring som precis parkerar sin bil jämte (så nära som möjligt) en annan bil !?!?!

Jag hajjar inte detta egendomliga behov av närhet eller vad man nu ska kalla det för.... Det borde ju för f-an ligga i allas intresse att om det finns plats att man ställer sig på varannan plats..men, nä nä!

Konstigt säger jag bara!
:wink:
Användarvisningsbild
av Larre
Kan man dela in dessa "närparkerare" i några kategorier?

1. De sällskapssjuka. "Därför att det är så svårt att sikta in sig mot linjerna i asfalten. Det är ju mycket lättare om man har en annan bil att ta sikte på."

2. Paragrafryttarna. "Därför att körskoleläraren sa att man ska fylla på där andra står parkerade. Annars är det resursslöseri med parkeringsplatser."

3. De avundsjuka. "Därför att det är så skönt att höra ljudet när min rostiga dörrkant slår in i sidan på skrytbilar."

4. Retstickorna. "Därför att jag vet varför du ställt dig så här. Och mig slipper du inte undan."

5. ...

:evil:
Senast redigerad av 1 Larre, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Larre skrev:Kan man dela in dessa "närparkerare" i några ketogorier?

3. De avundsjuka. "Därför att det är så skönt att höra ljudet när min rostiga dörrkant slår in i sidan på skrytbilar."

LOL!!! Stämmer f-n i mig !!!! :lol:
Användarvisningsbild
av Larre
5. De avundsjuka (2). "Därför att din bil inte får vara finare än min."
Följer i möjligaste mån det råd jag fick av min Far när jag tog mitt körkort.

"Always park next to the nicest car u can find"....med motiveringen att den ägaren är mycket mindre benägen att slänga upp sin dörr utan hänsyn till bilen jämte.
Användarvisningsbild
av Loner
Larre skrev: 1. De sällskapssjuka. "Därför att det är så svårt att sikta in sig mot linjerna i asfalten. Det är ju mycket lättare om man har en annan bil att ta sikte på."
Den tror jag starkt på, jag tror inte många kan och vet hur man parkerar, men ser dom en bil så tror dom att dom oxå kan parkera där.

Prova att parkera där parkering förbjuden råder, det tar många minuter förrän nån annan parkerar där oxå, för står det en bil där så tror dom oxå att man kan/får parkera där.

/L
av NCR
Så så, lunga och fina nu. Låt oss inte skoja sönder stormangans frågetråd. :)
LED - bländande halvljus

.. det återstår att se om nya regler[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]

Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]