NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Asterix
Går i tankarna att köpa en v50 t5 awd. Har läst att det inte går att stänga av antisladd på denna modell. Kan det stämma?

Någon som har något annat att varna för eller tipsa om denna modell är jag tacksam.
Användarvisningsbild
av svergie2
Asterix skrev:Går i tankarna att köpa en v50 t5 awd. Har läst att det inte går att stänga av antisladd på denna modell. Kan det stämma?

Någon som har något annat att varna för eller tipsa om denna modell är jag tacksam.
Det går att dämpa systemets verkan, men det går inte att stänga av helt.
av FatBastard
Jag kan stänga av antisladd på min c30 t5-07 iaf.
Eller det kanske bara reducerar hur snabbt den går in? Har Aldrig kört med den anstängt.
Vet inte om awd gör skillnad.
av Asterix
Det var väldigt tråkigt. Lyser tydligt igenom att volvo inte vänder sig till den mest aktive föraren. Bättre då som tex audi att man kopplar bort den i olika steg.
av Lövet
FatBastard skrev:Jag kan stänga av antisladd på min c30 t5-07 iaf
Den stängs inte av helt. Så fort du får en sladd över en viss vinkel går den in igen.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Asterix skrev:Det var väldigt tråkigt. Lyser tydligt igenom att volvo inte vänder sig till den mest aktive föraren.
Varför inte leka av dig på bana istället? Jag har inte lust att möta din bakvagn i en kurva på allmän väg.
av Lövet
Nu var du väl en smula kategorisk? Finns många ställen där man kan stänga av antisladdsystem på ett säkert sätt.

Och vad gör du varje gång du möter en av de hundratusentals bilar som finns på vägarna som saknar antisladd?
av Asterix
StringerBell skrev:
Asterix skrev:Det var väldigt tråkigt. Lyser tydligt igenom att volvo inte vänder sig till den mest aktive föraren.
Varför inte leka av dig på bana istället? Jag har inte lust att möta din bakvagn i en kurva på allmän väg.
Jag vill kunna stänga av den om jag kanske vill leka av mig på en is eller annat lämpligt ställe. Inte mitt i trafiken. Men jag vill kunna välja själv.
Användarvisningsbild
av grillchips
Det måste isåfall vara specat för just AWD, vet flertalet (inkl jag själv fast en annan motor förstås) som stänger av det vid väl valda tillfällen under vintern.
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.