NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej, är ny här och undrar om någon kan svara på mina frågor. Har en -08 v 50 flexifuel och undrar vad man ska tänka på när man gör service själv. Det går väl att byta olja och filter på dessa utan några större omfattningar? Men vad mer behöver göras? Bilen har gått ca 12500 mil, mvh Thomas
V50 1.8F 2008, drygt 11.1k mil idag, drygt 8.2k mil vid köptillfälle. Har inga datum för följande men detta har skett i min ägo:

Nytt batteri - gamla var förmodligen från fabrik så 6 år gammalt och ca 11k mil.
Ventilkåpspackning - ett litet oljeläckage som lokaliserades av verkstad till packningen som därmed byttes, drygt 10k mil.
Bromsklossar runt om helt slut - drygt 10k mil.
Bromsvätska kass - byttes hos verkstad vid drygt 11k mil.
Höger baklampa gick ena lampan på - 50kr hos Clas Ohlson (verkar vara något med just den högra, ser ofta V50 med just samma lampa trasig.)
Nivåregleringen för xenonljuset "paj" - Hade förmodligen kommit åt nivå-armen och petat ur den ur sitt läge när jag sänkte bilen, fick den på plats igen själv och omkalibrering av systemet hos Volvo 400kr.

Det är de saker jag kan komma på på rak arm. Sura kostnader såklart men kan väl egentligen ses som vanliga slitagedelar som någon ägare förr eller senare får ta och dessa föll på mig.
Användarvisningsbild
av SvenB
My -12 5.264 mil 1.000 mil i min ägo
Ny olja
Nytt oljefilter
Nytt bränslefilter
Nytt Multifilter
Nytt Luftfilter
Användarvisningsbild
av Zanders
MY11 D4 ägt i 3 år och kört ca 6k mil (nu på 8k mil). Tryckgivare till ACn pajjade efter någon månad. byttes på garanti sedan dess har det bara varit tuta, serva och köra.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]