Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monza
Hej
Sittdynan på min -01 S80 börjar ge med sig. Inte värt att lämna in för att sy ihop. Ny skinn (galon)påse kostar 2,900:- hos Volvo. :-O)
Hur löser jag det hela biliigare o bra?
Är det samma stolar i andra modeller som S80? Kan jag isf kastbyta?
Vad är bästa lösningen för mig om jag INTE vill pröjsa 3 lax hos Volvo?

Mvh
av Schmoyoho
monza skrev:Vad är bästa lösningen för mig om jag INTE vill pröjsa 3 lax hos Volvo?
Pröjsa det någon annanstans? Eller kolla om t.ex vparts eller liknande säljer samma produkt (dvs original eller kopia) till ett bättre pris? Eller leta efter en donatorstol som har just den delen du behöver i bra skick. Som ovanstående skriver, kolla skroten/bildelsbasen. Risken är dock att det bara finns i form av kompletta stolar, men värt att kika iaf.

Edit: verkar ju visst som att det går att få en helt ny stol till ett pris lägre än Volvos del: http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/ ... ster-fram/

edit: vilken stol har du sa du? Galon?! Något fuskläder då eller? Plyschsätena som finns till S80 har jag aldrig sett i en V70/S60 men förutom det är det nog ganska gemensam inredning till stolarna sett.
av monza
Schmoyoho skrev:
monza skrev:Vad är bästa lösningen för mig om jag INTE vill pröjsa 3 lax hos Volvo?
Pröjsa det någon annanstans? Eller kolla om t.ex vparts eller liknande säljer samma produkt (dvs original eller kopia) till ett bättre pris? Eller leta efter en donatorstol som har just den delen du behöver i bra skick. Som ovanstående skriver, kolla skroten/bildelsbasen. Risken är dock att det bara finns i form av kompletta stolar, men värt att kika iaf.

Edit: verkar ju visst som att det går att få en helt ny stol till ett pris lägre än Volvos del: http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/ ... ster-fram/

edit: vilken stol har du sa du? Galon?! Något fuskläder då eller? Plyschsätena som finns till S80 har jag aldrig sett i en V70/S60 men förutom det är det nog ganska gemensam inredning till stolarna sett.
Jag har sandfärgad stol i sk. halvskinn, dvs "skinn" och tyg. "Skinnet" är (som på de flesta Volvos), fuskskinn som jag förstått det? Jag kollar skrotarna men hittills verkar dynorna vara bra slitna och/eller att de bara säljer komplett stol.

Lite fundersam om det finns att köpa påsen utomland till vettigare priser. Men att kunna hitta är ju nått jag inte lyckats med ännu...
av Schmoyoho
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... veLine=464

Länkar just dit för att jag har något minne om att det är en seriös sida. Om priset sen är bättre beror väl på. Känns ju som att de dyrare artiklarna kan vara textil till hela säten. Men prova mejla dem med bilder så kanske de kan hjälpa...? Om du inte har något art.nr att jämföra med från ditt besök på Volvo?

Vissa årgångar har problem med skadade[…]

.. ska ta och rengöra någon dag fram&[…]

Den stora annons-tråden

Har aldrig tidigare hört talas om en pick-up […]

Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatten[…]