Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Min bil ska få remspännare och rem bytt imorgon förebyggande. 1700 drygt skulle Bilbolaget ha för material och arbete.
av mortimer
xerent skrev:Min bil ska få remspännare och rem bytt imorgon förebyggande. 1700 drygt skulle Bilbolaget ha för material och arbete.
Hur långt har din bil rullat ?
Användarvisningsbild
av xerent
mortimer skrev:
xerent skrev:Min bil ska få remspännare och rem bytt imorgon förebyggande. 1700 drygt skulle Bilbolaget ha för material och arbete.
Hur långt har din bil rullat ?
15600 mil. Remmen är bytt vid 9000, men jag vet ej om spännaren är bytt då, även om den borde vara det. Nästa byte är 18000 så jag byter tidigare.
av ErikD52008
Cox skrev:Finns inget annat som det kan vara, mycket vanligt fel.
Ok! Man inbillar sig väl det värsta. Att det knackar i toppen eller något. Har bokat tid för service och byte av spännare och rem.
Tycker det är ytterst märkligt att det inte håller eftersom dom bytte rem och spännande när bilen gått 7000 mil på återkallningen som Volvo skickade ut.

Ska ringa och höra med Volvo imorgon för jag vågar fan inte åka med detta!
av Hein
Det kan mycket väll var lagret i AC kopplingen. Det råkade jag ut för samma bil samma årsmodell 10000 mil.
kolla det, Andreas
Motorvärmare

Det blev ett litet misstag, detta är extrautr[…]

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Hej, Vi har en Volvo 945 från ca 1997. Vad[…]

Hej söker 4st Volvo Wheel - Achilles 7.5"[…]