Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olafixar
Just hemkommen från 1veckas vistelse på Pitehavsbad.... HELT underbart väder...hade drygt 30grader varmt hela veckan så AC fick jobba :) och havsvattnet hade en temperatur på otroliga 26 grader!!!! Funderar skarpt på att boka en säsongsplats till nästa år.
Användarvisningsbild
av Vojje
javisst är det gediget med AC i h-vagnen, precis som ett extra kompressordrivet kylskåp dedikerat till dricka liksom elplattor med tillhörande ugn.
Senaste campingen kostade endast 150:-/dygn inkl. dusch. 50 meter till toa och 100 meter till bad (uppfriskande, ej 26 grader).
Säsongsplats ej möjligt :(
av Larzan
Varit en vända till Kroatien i sommar.
Så nice.
Å så billigt.
Rekommenderar er att åka dit och bo i underbart klimat och få service utav högsta klass.
Användarvisningsbild
av Vojje
Kroatien känns avlägset med husvagnsekipage, men Piteå som nämndes, verkar klart genomförbart.
Hur som helst skulle det antagligen kräva många stopp på vägen, d.v.s. en natt på camping.
Jag funderar då på att använda husvagnsmarkis istället för förtält. Vad jag förstår fästes en sådan i förtältsskenen och rullas ut på 5 min.
Är det ngn som har erfarenhet av dessa, gällande fabrikat etc. etc?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag är också sugen på en vettig husvagnsmarkis! Förtältet orkar vi aldrig sätta upp och tar inte ens med numera.. Stannar för det mesta inte mer än max 4 nätter på ett och samma ställe.. Men saknar lite tak över ingången för att kunna lämna skor och stövlar ute samt inte få bord och stolar blöta.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Fiamma Caravanstore är den markis som jag har till vagnen. Det är ju fruktansvärt smidigt, bara rulla ut, sätta ner tältpinnarna och dra fast stormlinorna, klart! Sen kan man ju komplettera med sidor och/eller vindskydd för att få en lite mer skyddad miljö och slippa sitta i stormvindar när man äter mat eller njuta av en kall pilsner (eller två)!

//David
av Larzan
Vi använder resetält av märket Starcamp Futura 390.
Det höll för de berömda stormvindarna i Kroatien vilket inte många markiser, partytält mm inte gjorde trots stormband.

Det är ett perfekt extrarum när man är ute och reser, väger ca 17kg.

Vi körde väldigt lugnt ned till Kroatien ifrån Stockholm och via Danmark? Inga färjor denna gång)
Åkte hemifrån på söndag förmiddagen och kom fram på onsdag lunch.
Nattade i Malmö, Brinkensee och Inzell.
Vilka härliga landskap, bergspass, vägar och en trafikmoral som man önskade fanns hemmavid också.

Ska uppdatera bloggen inom snar tid om resan.
Nästa år åker vi igen.
Fast då från Rostock.
Användarvisningsbild
av wendtan
Vi köpte en Polar 550 lite innan sommaren, trevlig vagn som fick mig att behöva ta utökat B :lol:
Med V70n är det ett ganska trevligt ekipage att dra runt på.
av mattish
Larzan skrev:Vi använder resetält av märket Starcamp Futura 390.
Det höll för de berömda stormvindarna i Kroatien vilket inte många markiser, partytält mm inte gjorde trots stormband.

Funkar det bra att ha möblemang osv i? Nu tänker jag på 4 st stolar och ett bord, inte ett åretruntmöblemang :)
Vårt tält råkade ut för ett batteri som inte ville vara med längre, med stora hål i taket.... Suck.
Tankarna på ett lättrest förtält fanns dock innan.
av Larzan
mattish skrev:
Larzan skrev:Vi använder resetält av märket Starcamp Futura 390.

Funkar det bra att ha möblemang osv i? Nu tänker jag på 4 st stolar och ett bord, inte ett åretruntmöblemang :)
Vårt tält råkade ut för ett batteri som inte ville vara med längre, med stora hål i taket.... Suck.
Tankarna på ett lättrest förtält fanns dock innan.
Absolut.
Tältet är väldigt lådformat och rymligt.
Här har vi spritt ut våra möbler i tältet.
http://larzan.wordpress.com/2014/06/25/ ... vscamping/

Bloggen är nu uppdaterad med resan från Kroatien.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 31

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]