Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av massaG
srs-airbag serv. snarast. Tacka vet ja 240, där kunde man koppla in vad som helst utan fel-meddelanden. Gjorde som man sa på bilia och kopplade loss -polen efter 5 min. Tog sen bort originalstereon (crap), bytte alla dörrhögtalare, kopplade in slutsteg, ny stereo KENWOOD förstås ( med DSP, enkel-DIN ), och som grädde på musen - srs-airbag serv.snarast. 10.400!!!! på bilia, för att fixa. Sa dom?! Måste byta komb. instrument för att kunna "släcka" felmeddelandet. WTF! Hilfe bitte!!
Användarvisningsbild
av Vojje
om jag känner Bilia rätt är 10400:- endast ett lockpris och slutnotan lär hamna på ca 15000:-
Om det är säkerställt att instrumentet är kasst (borde inte vara det om du kopplade bort minuspolen) skicka det på reparation för ca 2500:- istället.
av massaG
vars kan ja skicka d på rep.? glömde att ja bytte till ett "polisbatteri" 90A samtidigt som ja bytte ut skitstereon, om de nu ha nån betydelse. Man vet ju aldrig. Bilia skulle ju ha 2' för att dra ut en kabel till externa slutsteg. va fan kablarna ja anslöt gick loss för 925/meter. Bilia ha man ju inte råd att anlita.
Användarvisningsbild
av Vojje
OBD-tuning brukar vara std-svaret här. Det finns även andra företag.
av massaG
idag har ja kopplat bort minuspolen, väntat, kollat överallt där ja varit i närheten av kablage tillhörande SRS-systemet, inte hittat nå fel, kopplat ihop, satt tillbaka minuspolen. Bara för att få "SRS-airbag...." När jag koppla in min nya stereo drog jag nya kablar, både plus och minus (6 resp 8mm2). Kan DET ha nån inverkan? Ja ha alltså inte använt volvo's originalkontakt till bilstereon!! Ska kontakta OBD-tuning imorgon måndag. Har hört att det kan bli svårt att besikta bilen med felkod på srs-systemet
av massaG
Vet nån om nåt sätt att släcka felkoden en timme lr så, mens man är på bilprovningen, LR är de stenkört??!

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]