Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Forssis
Hej,
Tittat runt mycket och har nu bestämt mig för att köpa en V60 T3. Ekonomin tillåter tyvärr endast en som är ett par år gammal. Provkört mycket och det känns bra!
Helst av allt så skulle jag vilja ha en 2012 men jag har även tittat lite på årsmodelen innan.

Min fråga blir då: har 2011:orna massor av barnsjukdomar? Om jag inte misstar mig helt så är ju detta den "första" V60 som kom och det är väl inte helt ovanligt att första omgången ut dras med en del fel som sedan justeras med efterföljande årskullar?

Bör jag undvika denna årsgång och satsa på en 12:a som gått längre? Jag gillar annars tanken på en 11:a med lite mer utrustbibg för samma peng.
Jag har sökt en del men inte riktigt hittat några bra svar.

Tacksam för era synpunkter. Är inte själv väldigt duktig på bilar.

Med vänlig hälsning,
av Droopy
Om det fans några speciella barnsjukdommar med de första V60 vet jag inte men min granne köpte en av de första som rullade ut från fabriken och idag, 9000mil senare har han aldrig haft den inne för annat än service. Det är en T3a. Sedan fins det de som mig själv som mer elmindre bytt ut halva bilen.
av Lövet
Det mesta i V60 delas med andra modeller, dvs den är inte "helt ny" 2011. Jag hade en T3 (Momentum, Driver support osv) och den var felfri förutom rent slitage. Rekommenderas.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
De bakre stötdämparna hade ett fabrikationsfel vilket innebar att ett "klonkande" ljud lät när de arbetade. Jag fick lov att byta bakre dämparna två gånger likväl verkstadschefen hos min lokala Volvohandlare som hämtade ut sin bil lite före mig.

Så det kan du kolla om bilen är drabbad av - annars har jag inget att anmärka, var väldigt nöjd med min förra V60 D3 (163hk) Momentum. Jag hade den i tre år och hann köra runt 4500 bekymmerslösa mil.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]