NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Behövde en extra strömbrytare och fick för mig att skaffa en originalbrytare och modda, finns ju ett par uttag i mittkonsolen.

Men efter att rotat i ett antal skrotbilar/bildelsbasen och ebay mm har jag bara hittat en enda, BLIS+dummy;
Bild

Har letat efter info på webben/broschyrer/instruktionsböcker/VIDA mm och det verkar inte finnas många val.
Ni med start/stopp - har ni en Drive/e knapp för att stänga av funktionen?
Enligt vida finns en sådan knapp, men jag har aldrig sett en sådan i en bil;

Bild

En pressbild från Volvo visar Park assist on/off" på den högra, för USA?
Bild
Bild

SÅ jag blev nyfiken på vad som finns i svenska bilar, och finns det brytare till det liknande facket bakom handbromsen också?
Tack för svaren, jag sköter också p-sensorerna i mittkonsolen, så extraknappen finns nog bara på andra marknader!
Då vet jag att det även finns strömbrytare till bakre facket också, säkert samma med annan monteringskonsol, hittade ett par bilder:

Bild

Då har jag ett nytt "mission" - fylla mittkonsolen...
Kan upplysa om att strömbrytarna går på CAN bussen och har inbyggda mikrocontrollers, så att bara hänga på ett par 12V kablar kan man gömma, blir lite pyssel som vanligt att få till brytarfunktionen och bakgrundsbelysning att funka...

Hittade även en C70 inscription med läderklädd instrumentpanel med sömmar i samma färg som klädseln, en sådan hade varit mumma i V50:n :???:
Bild
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]