Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Lövet skrev:Men om man bara får köpa som volvoanställd, vad är poängen att lista "offentliga" priser? :???:
Jag har ringt på en begagnad på Volvo bil för många år sedan, det var en röd V70 D5 Summum My07 om jag minns rätt, de begagnade bilarna gick då att köpa, de priserna som stod där gällde oss levererat hem till min återförsäljare (man kunde inte köpa bilen där, utan man fick åka till sin återförsäljare så löste de det, men Volvo bil som satte priset), liljas Växjö för min del. Så visst gick de att köpa. Sen är kanske priserna annorlunda för Volvo anställda
av Lövet
Låter rimligt
av dljungstrom
Vi bytte in en s80 t6 2003 på bilfirman där jag jobbar för några år sedan. 17 tum, taklucka, stora stereon och i övrigt Addition-paket. Inga dimljus, standardstolar i tyg osv. Första ägare Volvo PV vilket väl förklarar väl den något udda kombinationen av motor o utrustning. Var inte helt enkelt att sälja en basutrustad solidvit s80 t6 vill jag minnas.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Såg en XC90 V8 idag, som inte hade xenonljus. Förmodar att den hade minsta utrustningspkt. och inte så mycket mer. Eller det kanske skiljer mellan marknader? Denna var import...
Användarvisningsbild
av Guru
fjohan82 skrev:Såg en XC90 V8 idag, som inte hade xenonljus. Förmodar att den hade minsta utrustningspkt. och inte så mycket mer. Eller det kanske skiljer mellan marknader? Denna var import...
USA köpte väldigt ofta med halogenlampor. Gissar att det är en US-import.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Guru skrev:
fjohan82 skrev:Såg en XC90 V8 idag, som inte hade xenonljus. Förmodar att den hade minsta utrustningspkt. och inte så mycket mer. Eller det kanske skiljer mellan marknader? Denna var import...
USA köpte väldigt ofta med halogenlampor. Gissar att det är en US-import.
Okej, så kan det säkert vara då!
Användarvisningsbild
av Guligan
dljungstrom skrev:Vi bytte in en s80 t6 2003 på bilfirman där jag jobbar för några år sedan. 17 tum, taklucka, stora stereon och i övrigt Addition-paket. Inga dimljus, standardstolar i tyg osv. Första ägare Volvo PV vilket väl förklarar väl den något udda kombinationen av motor o utrustning. Var inte helt enkelt att sälja en basutrustad solidvit s80 t6 vill jag minnas.
Haha, självklart är Volvo Cars första ägare med en sådan utrustningslista. Man undrar ju lite hur de tänker när de plockar ihop specen på dessa bilar. Men jag måste erkänna att jag tycker det är fantasiskt roligt med dessa bastarder.
Användarvisningsbild
av Guru
Guligan skrev:
dljungstrom skrev:Vi bytte in en s80 t6 2003 på bilfirman där jag jobbar för några år sedan. 17 tum, taklucka, stora stereon och i övrigt Addition-paket. Inga dimljus, standardstolar i tyg osv. Första ägare Volvo PV vilket väl förklarar väl den något udda kombinationen av motor o utrustning. Var inte helt enkelt att sälja en basutrustad solidvit s80 t6 vill jag minnas.
Haha, självklart är Volvo Cars första ägare med en sådan utrustningslista. Man undrar ju lite hur de tänker när de plockar ihop specen på dessa bilar. Men jag måste erkänna att jag tycker det är fantasiskt roligt med dessa bastarder.
Provbilar plockas ihop utefter vad de ska användas till, inte huruvida det blir en vettigt utrustad bil.
av kmi
japp, de har mange "udda" biler hos kristianstadsautomobil. Min V60 2.0T kom derfra som også var en bastard fra ägt af volvo
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 100

Med golvet i det högre läget blir det v&[…]

Felkod B5

För mig låter det som att det är s[…]

Må så vara, men det är flera star[…]

Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&a[…]