NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buskaz
Hej,

Som rubriken lyder har jag en v50 R-design (-10) .

Hämtade ut stänkskydd på Bilia idag, har sammanlagt pratat med tre olika säljare där och alla har hävdat att dom skulle passa, jag själv har
Tvivlat på det men när dom lovade så, aja.. Skiten passade inte iaf.

Någon här som vet vart man kan få tag på "dom rätta"?
Användarvisningsbild
av grillchips
Nej. Det finns inga till R-design, varken till S40, V50 eller ens V70 för den delen. Säljarna ljuger/vet inte bättre själva.

Något du hade kunnat göra, som nu förstås är försent men med tanke på att du tvivlade, skulle ha varit att hållt upp dom mot skärmen på bilen, i förpackningen, utanför Bilia. Lite sent påtänkt nu men jag tycker definitivt att du ska åka tillbaka med dom och gapa lite.
Jag köpte ett par bakstänkisar till min V50 med r-design dock visste jag att de inte skulle passa rakt av utan kräver en hel del modifikation som jag ska ta tag i snart.
av Buskaz
grillchips skrev:Nej. Det finns inga till R-design, varken till S40, V50 eller ens V70 för den delen. Säljarna ljuger/vet inte bättre själva.

Något du hade kunnat göra, som nu förstås är försent men med tanke på att du tvivlade, skulle ha varit att hållt upp dom mot skärmen på bilen, i förpackningen, utanför Bilia. Lite sent påtänkt nu men jag tycker definitivt att du ska åka tillbaka med dom och gapa lite.
Jag köpte ett par bakstänkisar till min V50 med r-design dock visste jag att de inte skulle passa rakt av utan kräver en hel del modifikation som jag ska ta tag i snart.
Okej, som jag anade då, har googlat runt som en galning ikväll utan resultat, åker tillbaka med dom på måndag.
Hade ju varit snyggt/praktiskt att ha en uppsättning dock.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja jag förstår inte riktigt varför de inte gjorde några, fått höra av en att det skulle ha o göra med sportchassi kontra luftmotstånd bla bla. Högst tveksam till att det skulle stämma men vad vet jag, faktan är iallafall att det tyvärr inte finns. Har heller inte hittat några eftermarknads, annat än platta mudflaps såklart men det ser bara sjukt mycket 740 ut i mina ögon.
av Lövet
Min gissning är att volymerna på R-design är så små att det inte lönade sig att ta fram den produktionsutrustning som behövdes för anpassade stänkskydd.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ah, det låter ju mer logiskt såklart. Behöver nog inte vara svårare än så faktiskt.
"Limp home mode" ?

Om den har adm så måste det väl v[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]