Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Kanonbra! Blev riktigt tjusigt, hur ser den svarta dippen ut kontra dimljuslocken? På min V50 som är lite äldre så är det en tydlig skillnad i svärta så jag tänker dippa dom också men på en såpass fräsch bil som din så kanske det har hållt sig bra?

Upptäckte också att trots många lager så blev det att rensa millimeter för millimeter när jag lagt sista lagret och först då får en rinning, förbannat drygt jobb.
Jag tycker det matchar riktigt bra faktiskt. Inget man tänker på. Grillen är kanske lite svartare.

Undrar om det är för att vi inte använder "riktig" plastidip? Köpte ju också från mattsvart.se. Det är någon annan variant, oklart om de är 100% identiska. Klart är iaf att jag aldrig skulle vilja dippa en större yta om det inte går att ta av dippen lättare än så här. Om jag skulle gjort om det skulle jag tagit bort grillen men jag lyckades inte hitta ett smidigt sätt att göra det. Klipsen på ovansidan var inga problem men de under grillen var helt omöjliga att nå tyckte jag. Dessutom skulle det ju "bara vara att dra bort dippen". Hmpf!

Bild på hur det ser ut i dagsljus också.
IMG_2486.JPG
IMG_2486.JPG (910.73 KiB) Visad 681 gånger
Kom på att jag gjort en svart grej till. Ingen dip dock utan 100kr plastfilm på eBay. Volvo anser ju tydligen inte att man ska lasta i V60 för varför sätter de annars stötfångarskydd på V70 men inte V60? Behovet är ju ännu större med så trång öppning att man slår i allt. Vilket föregående ägare mycket riktigt har gjort...

Lösning = stötfångarfolie från ebay.de. Vet inte om det här är en bra eller dålig variant, den var rätt fipplig att få dit och blev inte 100% bra i vecket mot luckan men vad fasen, det ser bra mycket bättre ut än innan. Med stängd lucka ser den helt perfekt ut.
IMG_2471.JPG
IMG_2471.JPG (604.28 KiB) Visad 677 gånger
Nej, det har jag faktiskt missat helt.
Vi får väl se...
MartinB82 skrev:Hittade en v60 med Cratus på blocket, är det redan dags för bilbyte?
Tänkte precis samma sak :D undrar vad oddsen är för en bmw med bensin motor :wink:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Bromsbelägg

Skulle också köpa ate, erkänt bra.

Motorbyte Volvo 240

Underdelen på en kontorsstol fungerar bra so[…]

Vad intervallen är vet jag inte men som Erik […]

Sitter fjädrarna rätt. Hade samma prob[…]