Kompe skrev:har du blivit helt av med alla vibrationer å "misständningar" går den jämnt å fint?
Den går som en dröm, jämt och fint vid alla varv. Från 800 - 6200 rpm. Drog ju båten till Bohuslän, funkade utmärkt, c:a 1,5l/mil (c:a 3800 kg tågvikt) och då började avgaset läcka framför katen. Förmodligen har det varit lite läck redan innan. Hade tagit 1,2l/mil när jag tankade fullt innan avresan, varit "nere" på 1,05 innan i sommar. Väntar spänt på nästa tankning nu när avgaset är absolut tätt. Enda "smolket i bägaren" är att den vill (vid vissa tillfällen) "smårycka" vid jämn fart när AC-n är på. Inget jag märkte till och från Bohuslän, men det märks till och från jobbet när motorn blivit varm. Den går som allra bäst på morgonen efter kallstart och just innan temp.mätaren "gått upp" helt. Därför har jag "experimenterat" med olika bränsletryck, från 2,3 - 4.2 kg. Vid dom värdena sätts felkod för fet/mager blandning (231 och 232). Bränsleförbrukningen ändras inte så mycket men bilen går markant bättre med högre tryck. Ligger nu på 3,3 kg, alla värden
utan vakuum anslutet till BTR-en.
Har tillverkat en "plastpinne" av Macrolon till backspärren. Ser bra ut behöver svarva en liten "plastknopp" som ska skruvas fast i nederdelen av "pinnen" som sitter i plastbiten som spärrar. Fick "kärringastopp" 2 ggr i går när jag skulle till Volvo. Fick i 3-an i stället för 1-an. Man vill ju inte gärna få i backen när man rullar framåt. Det låter ju så illa.
Mvh
Lennart
PS, nu är den färdig. Hoppas att det funkar. Den ser i alla fall ganska lik ut.... :roll: