Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Brunnen
Tittar på att köpa en V70 -10. Säljaren säger att det är summum paketet men att sätena är halvläder.

Finns det summum med halvläder?

Bilen i övrigt är bilen en 2.5FT.
av htchd2
Finns Summum med tyg oxå beroende på vad den som köpt den ny valt för klädsen
Användarvisningsbild
av P210
Ingen expert på V70 men här är en länk till V70 2010 broschyren, enligt den har momentum halvläder och Summum helläder.
https://www.brabil.se/documents/pdf/bro ... 10/v70.pdf

Kan man inte m.h.a övrig utrustning i Summumpaketet skilja den från en Momentum bil, Silver Rails tex?
Summum Standardutrustning utöver Momentum:
Balder 7x17" med däck 225/50 R17
DRIVe: Oden 7x16” med däck 205/60 R16
Elinfällbara backspeglar med markbelysning
Elmanövrerad förarstol med minne för stol och ytterbackspeglar
Innerbackspegel med automatisk avbländning
Klädsel: Läder
Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium (Watch dials)
Metallinlägg på instrumentpanel och mittkonsol
Rails i Silver Metal
av Lövet
Är bilen importerad? Det kan skilja utomlands. I Sverige har alla Summumbilar jag sett haft skinn.
av Brunnen
Känns som man ska vara lite skeptisk till detta objektet då railsen mycket riktigt är svarta. Pekar på att det är ett momentumpaket.
av Lövet
Har du nån länk till bilen?
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Alla Summumbilar har väl även kromade lister runt fönstren, medan Momentum har svarta.
Är väl inte något man kan välja till extra?
av htchd2
Har du tillgång till bilen så kan du juh öppna förardörren tror jag, där i karossen står det lite däck o annat info + paket
av Brunnen
Efter lite mer mailkontakt med säljaren som kollade i sina papper så visade det sig vara en Momentum. Tack ska ni för hjälpen, skulle inte varit kul att kört 20 mil enkel resa för "fel" bil. Nu harmonierade priset bättre mot bilen, tyckte 130000 för en summum -10 med 10000 mil på mätaren lät för bra.

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]