Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andis
Nej du ska inte ångra att du köpte kompletta från Volvo. Gör inget att dom är renoverade jag köpte sån med tyckte den jag fick såg ut som ny gjorde inte din det?

Köpa egen press är dyrt bara hylsorna för att pressa kostar 2000kr på biltema kolla det själv då jag gjorde ett test att byta själv men gav upp för omständigt och dyrt. (Försökte lite med fel verktyg gik inte att rubba den) Samt även hört risk att man inte får den exakt då svårt att montera samt man kan spräcka bärarmen om man trycker fel enligt en som säljer reservdelar vet ej själv om det är så men inte omöjligt.

Men en sak till som talar emot är att orginal bussning från Volvo kostar nästan 500kr bara främre med andra ord byter man båda är man uppe i nästan samma pris som renoverad. Ska man sen köpa press och hylsorna då blir det dyrt om man nu inte har för avsikt att pressa lite då och då bussningar.
av Andis
greeeken skrev:
Andis skrev:ja jag blev med förvånad att original bärarmar inte kosta mer. Nu blir det såna fram över.

polyuretan varianten hade varit spännande att veta hur den fungerar, gissar dock på att den överför mer ljud till karossen men vet ej? för övrigt gissar jag på bara bättre.

Här en bild på bussningen på min ej original bärarm som rullat 4000 mil. På bilden bakre men även främre var sprucken och dålig.
Finns det inte lite starkare original bussningar hos volvo??? Eller är det jag som läst fel?
Har hört att dom slutat med den svagare varianten och nu mer är alla den starkare varianten man köper på Volvo.

Skribenten ovan mina inlägg här skrev att han fått samma svar när han frågat på volvo.

Med vänlig hälsning,
Andis
Volvo xc70 2011 svårstartad

Nej diselvärmaren är inte på n&au[…]

Serviceintervall Volvo v60 2013

Hej, Är det någon med tillgång t[…]

Problemet löst. Det var ett kabelbrott som to[…]

Vissa årgångar har problem med skadade[…]