- tor 14 aug 2014, 15:03
Köpte GY Ice Arctic till Passaten och när ja sålde den kastade jag om dom till volvofälgarna, men dom fungerade inte i närheten lika bra på V70 som på Passaten så de får bli nytt till vintern :)
Var bor du? Tänkte om du kört på riktig vinterväg (a la norrbotten) med dom? :)
Ursäkta trådkapningen men hittade inte så mycket matnyttigt om R2 :)
Perc skrev:Jag har Nokian Hakka R2, dock i mindre dimension än så, men jag är skitnöjd.Låter intressant, ska gå tillbaka till dubbfria efter 3 säsonger på dubbat (GY Ug500/GY Ice Arctic) och tänkte slå till på Hakka R2, senast ja körde nokian var när Hakka5 var nya. Har tidigare kört på Yokohama IG20 och GY Ice Navi och var överlag mycket nöjda med båda.
Jag köpte bilen ny och valde dubbat (Hakkapeliitta 7) då handlaren lät mig välja på dubbat/dubbfritt. Tog inte många dagar innan jag ångrade det valet. I höstas satt det R2:or på istället, bilen blev som ny och jag märkte inte av någon försämring i grepp. Tvärtom. Möjligtvis med undantag för blöt blankis, sånt man inte ens kan gå på. Då ska man ha tungan rätt i mun men det ska man iofs ha med dubbat också.
Det lustigaste är ju att man inte hör dubbarnas skrap och rassel mot den skrovliga hala yta som blir när det är ishinna på asfalt. Jag var van med det ljudet så det kändes lite läskigt först när det bara släppte utan att man hörde nåt ljud.
Köpte GY Ice Arctic till Passaten och när ja sålde den kastade jag om dom till volvofälgarna, men dom fungerade inte i närheten lika bra på V70 som på Passaten så de får bli nytt till vintern :)
Var bor du? Tänkte om du kört på riktig vinterväg (a la norrbotten) med dom? :)
Ursäkta trådkapningen men hittade inte så mycket matnyttigt om R2 :)