Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur många offerter har du begärt? Alltså från andra firmor också.. har du inte gjort det så är det ett typ måste! Ta samma spec och begär offert från minst 2 st till.. Sen börjar du spela dem mot varandra lite.
Jag gjorde så och fick ner det från 5% på bil till 8% samt till 10% på tillbehör/extrautrustning/drag.

Sen tog jag inte heller den som till slut blev billigast utan betalade nog ca 4000kr mer än lägstapris då jag tyckte det var värt att ha den handlare jag väl handlade hos nära... men hade det diffat 10-15k hade jag nog ändå valt den volvohandlaren 10 mil bort som var billigast.
Det blir stötigt med 18 tums hjul. Undvik dem. Bilen är lika fin med 17 tummare och mindre dyr. Bilsätena är mycket fina i utförarandet i Summon. Tillägg för sportstolar kommer till. Då blir det tightare. Jag har standard stolar Summon.
V60 den bästa bil jag haft. (D4 VEA Aut)
joel80 skrev:Hur många offerter har du begärt? Alltså från andra firmor också.. har du inte gjort det så är det ett typ måste! Ta samma spec och begär offert från minst 2 st till.. Sen börjar du spela dem mot varandra lite.
Jag gjorde så och fick ner det från 5% på bil till 8% samt till 10% på tillbehör/extrautrustning/drag.

Sen tog jag inte heller den som till slut blev billigast utan betalade nog ca 4000kr mer än lägstapris då jag tyckte det var värt att ha den handlare jag väl handlade hos nära... men hade det diffat 10-15k hade jag nog ändå valt den volvohandlaren 10 mil bort som var billigast.
Hur mycket/spelar det roll vilken handlare man väljer? Om jag väljer en handlare långt bort som är billig så servar jag bilen i min stad. Det blir ingen skillnad i utförandet. Och de är lika trevliga mot kunden.
av JST
Nu tar det sig lite. Jag har ändrat specen till följande:
V60 T5, Business Edition + Volvo Ocean Race
Klimatpaket VOC
Driver Alert System (hoppar hela Driver Support paketet eftersom vi bor på vissjan och sällan sitter i köer eller på motorväg)
Växelpaddlar
Bärkassehållare i bagage
El. barnsäkerhetslås
Delbart drag
Parkeringshjälp fram och bak

Fick pris idag på 343'300:- (dock utan parkeringshjälpen) vilket innebär ca 7,5% på bil och på alla tillbehör utan Klimatpaketet och draget. Jag vet inte varför han inte lämnade rabatt på klimatpaket och drag men det ska jag ta upp nästa gång.

Jag jagar fler offerter för att skaffa bättre förhandlingsläge så länge...
Leveranstid slutet av september just nu känns också fint, det är ju inte mer än ca 6 veckor!
Siktar på affär inom 2 veckor.
Oj, lev. slutet av sep?

Vi beställde Aug 7. Prel. lev. Vecka 41 (mitten OKT)
Just nu 3806 före i kön innan bil byggs.

Spec:
VOLVO V60 T5 (245 hk) aut - R-design BUSINESS EDITION PRO
Ice VIt
Klimatpaket med VOC
Driver supportpaket
Lastpaket med tonade rutor
Keyless Drive– Nyckellöst start och låssystem
Gummimattor
Vändbar matta last gummi/textil
Vinterhjul 17 tum Nokia Hakka 8 Dubb
Delbart Drag (r-design)
Stänkskydd fram och bak
JST skrev:Fick pris idag på 343'300:- (dock utan parkeringshjälpen) vilket innebär ca 7,5% på bil och på alla tillbehör utan Klimatpaketet och draget. Jag vet inte varför han inte lämnade rabatt på klimatpaket och drag men det ska jag ta upp nästa gång.
Vet inte de beror på de, men när jag beställde för några veckor sedan så köpte jag med en rabatt som är för anställda på GKN (tidigare Volvo Aero).. men då fick jag inte rabatten när de var hela paket. Men på "options" får jag rabatt.. alltså om man köper Volvo OnCall separat tex istället för att köpa Klimatpaket VOC.

Så det kanske beror på nått sånt?
Suunto skrev:Vi beställde Aug 7. Prel. lev. Vecka 41 (mitten OKT)
Just nu 3806 före i kön innan bil byggs.
Jag har idag 16/8, 3803 st före i kön på min beställning, så du får allt vänta tills de byggt min bil först! ;) (beräknad lev v40)
av JST
Det tar sig tror jag. Jag har fått in några offerter men inte ställt dem mot varandra än. Det ser skapligt ut så långt men jag är inte riktigt framme än.
Jag var och provkörde en V60 D4, Ocean Race idag och kan konstatera att jag är inne på rätt spår. Det är ju jättefina bilar och den nya automaten känns riktigt fin. D4 i all ära - den går ju egentligen tillräckligt fort för mig, men det får allt bli en riktig maskin som går på bensin ändå... :wink:

En annan sak. Vi är inne på den mörka klädseln med ljust tak. Är det någon som sett detta i verkligheten? Alla bilar jag sett hos handlarna har mörk/mörk. Det är också snyggt, men jag vill inte ha onödigt mörkt i kupén så därför har vi kollat på ljust tak. Ser det konstigt ut att inte följa färgen i klädseln upp i taket?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]