Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Är sugen på att lacka lite plast på min cosmos blue metallic v70n -03 och har några funderingar.
# Sidolisterna, där passar facelift-listerna men hur är det med bakstötfångaren? Passar facelift-listerna där eller är det kört? Fram säger sig själv...
# Lacka midjelisterna i svart eller bilens färg?
# Funderar på att ta bort staketet på taket eller fixa silverrails, vad tror ni blir snyggast?

Det jag är lite fundersam över är ifall det blir konstigt och ha lackade sidolister men inte lackade lister (ev.) bak och fram?
Lackeraren ville inte lacka plasten då han inte är säker på att det blir bra och det kan man ju köpa..

MVH
Tette
'staket' på taket lackade jag silver och behöll fötterna svarta.

Midje listerna lackade jag samma färg som bilen.
Jag har en 02. Tog loss alla lister runt om och lackade.
Varför byta ut listerna?

Jag tycker det är snyggare att lacka i bilens färg. Ser nyare ut. Passa på att lacka bilen längst ner runt om också.
du måste ha slipgrund på listerna,ytan är ju inte slät på dom,men glöm INTE plastprimern först,midjelisterna sitter med dubbelhäftande tape,går bra att maska dom på plats,tog mig 15 min per sida ...ang rälsen så gjorde jag samma som "Jonas_latt"
Lackeraren ville inte lacka 01-04 plasten och lämna garanti på jobbet och jag vill inte behöva göra om det.. Därav köpa beg facelift-lister.
Funderar fortfarande på om stötfångarlisterna bak är samma som 01-04 och 05-08?
Tänkte lacka framlisterna själv om jag inte snubblar över 75-års jubileums-lister på skroten. De ska ju va lackade. Är fortfarande tveksam till att lacka i bilens färg då jag vill behålla original så mkt som möjligt och kan tycka det är snyggt när det bryter av med en annan färg (än grådassig plast)
Ja, angående railsen, det lutar åt att fixa dem silvriga men då jag knappt använder dem till annat än snösamlare och fågelpinne så hade det varit läckert med slätt tak oxå :)

Hallå! Plocka bort strålkastarna p&ari[…]

I storebrorsan V70 från samma årg&arin[…]

Hej! Tack! Den har nu varit tillbaka på ve[…]

Är det fel på högspänningssid[…]