Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Har de en sport på Sisjön! Måste åka och testa. Är det någon som vet något ställe i Göteborg med Four-c?
av elpapo
Provkör är ett måste för alla er som funderar på sportchassi. Körde nyligen med sportchassi och 18". Snygg men vilket skit!! Man känner varenda liten ojämnhet oavsett väg. Testade landsväg och stad. Jag fick sträcka på ryggen som ömmade ett par timmar efteråt. Testade dagen efter en std chassi 2012:a med 17" och den var riktigt skön. Bara ett tips...

Sabba en komfort bil som volvo med sportchassi är det sämsta påfund Volvo kunde göra. Men tydligen finns det köpare... Tur att detr valbart än så länge. ;)
Användarvisningsbild
av crumpets
HakanF skrev:http://www.affarsvarlden.se/motor/article3683860.ece
Kan stämma på Audi vars standardchassi är som volvos sportchassi och S-line är riktigt jobbigt, men på en Volvo skulle jag aldrig ta komfortchassi. Jag har "dynamiskt" som väl är sport light på min och den gungar och svajar som en vattensäng. Hade lätt tagit sportchassi på en XC70.
av Davajn
elpapo skrev:Provkör är ett måste för alla er som funderar på sportchassi. Körde nyligen med sportchassi och 18". Snygg men vilket skit!! Man känner varenda liten ojämnhet oavsett väg. Testade landsväg och stad. Jag fick sträcka på ryggen som ömmade ett par timmar efteråt. Testade dagen efter en std chassi 2012:a med 17" och den var riktigt skön. Bara ett tips...

Sabba en komfort bil som volvo med sportchassi är det sämsta påfund Volvo kunde göra. Men tydligen finns det köpare... Tur att detr valbart än så länge. ;)

Nu vet jag inte vad du kört tidigare för något men jag skulle nog snarare säga att det vart ett klart lyft för XC70 som är alldeles för svampig org!
Jag körde tidigare en bmw 5 serie med m-paket och steget till en standard xc70 var snäppet för mycket. Man blir väldigt lätt sjösjuk :*O/
Sport chassit är :-)-) för mig iaf!
av 5cylindrar
Nu är det bekräftat - XC70 Sport levereras med sportchassi där även automatisk nivåreglering ingår. Jag fick följande svar från Volvo:

"Tack för ditt mail.

I XC70 sport ingår automatisk nivåreglering. Där ingår även sportchassit, som har är ett något styvare chassi än orginalchassit."

Ytterligare en anledning att välja just XC70 Sport!
Användarvisningsbild
av Robbi
Byggde en V70 med sänkt sportchassi på appen. Då blir det specat "sänkt sportchassi med aut nivåreglering". Men inte när man bygger en XV70? Kan det vara så att volvosnubben trodde du menade V70 och att det inte gäller XC70? Fast han skriver ju uttryckligen XC70 ? Skumt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]

Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil